לקראת חידוש מנדט יוניפי"ל; 12 שגרירים ודיפלומטים זרים סיירו בגבול הצפון

    שלמה ריזל No Comments on לקראת חידוש מנדט יוניפי"ל; 12 שגרירים ודיפלומטים זרים סיירו בגבול הצפון

    לקראת חידוש מנדט יוניפי"ל בגבול ישראל לבנון, התקיים סיור משותף של משרד החוץ וצה"ל במסגרתו סיירו 12 שגרירים ודיפלומטים זרים בגבול הצפון ובמנהרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה

    צילום: דובר צה"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהובלת משרד החוץ וצה"ל ולקראת חידוש המנדט של כוחות יוניפי"ל בגבול ישראל-לבנון בסוף אוגוסט סיירו ביום שישי בצפון, 12 שגרירים ונציגים של מדינות החברות במועצת הביטחון ומדינות המקצות כוחות ליוניפי"ל.

    השגרירים שמעו סקירות מפי מפקד אוגדה 91, תא"ל שלומי בינדר, רח"ט קשרי החוץ בצה"ל, תא"ל אפי דפרין, וראש החטיבה לארגונים בינ"ל במשרד החוץ, אביבית בר-אילן. כמו כן, סיירו האורחים במנהרת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה אשר נחשפה ונוטרלה לפני כשנה וחצי במסגרת מבצע מגן צפוני.

    הביקור הוא חלק ממאמץ המתקיים לקראת קבלת ההחלטה על חידוש מנדט יוניפי"ל במועצת הביטחון של האו"ם בחודש הבא ולהענקת הכלים לכח יוניפי"ל ליישום אפקטיבי של המנדט שלו.

    מדברי אביבית בר-אילן, ראש חטיבת ארגונים בין לאומיים במשרד החוץ: "יישום מלא ואפקטיבי של מנדט יוניפי"ל הכרחי לשמירת היציבות האזורית ומניעת התעצמות חיזבאללה בדרום לבנון. אנו מצפים מחברות מועצת הביטחון לאמץ החלטה אשר תאפשר לכוח למלא את משימתו ללא מגבלות".

    ראש חטיבת קשרי החוץ בצה"ל, תת-אלוף אפי דפרין: "צה"ל מחויב לסייע לכח יוניפי"ל אשר פרוס במרחב דרום לבנון לממש את החלטת מועבי"ט 1701. על מנת לשמר את השקט והיציבות במרחב, חיוני שכח יוניפי"ל יוכל לנוע בחופשיות בדרום לבנון ולדווח למועצת הביטחון על ההפרות השונות שמבצע ארגון הטרור חיזבאללה".

    מפקד אוגדה 91, תא"ל שלומי בינדר: "כוחות העוצבה ממשיכים במשימתם להגנת תושבי הצפון לאורך גבול לבנון.
    צבא הטרור חיזבאללה נוכח בקו המגע ופועל לערעור היציבות האזורית ועל הקהילה הבינלאומית להכיר באיום ולפעול אל מולו. אנחנו פועלים לחיזוק מוכנות כוחותינו לכל תרחיש ונמשיך לפעול לילות כימים לשמירה על הביטחון של אזרחי ישראל".



    0 תגובות