פרופ' מוטי רביד: "יש יותר חולים פעילים אבל פחות חולים קשים"

    אבי יעקב No Comments on פרופ' מוטי רביד: "יש יותר חולים פעילים אבל פחות חולים קשים"

    המנהל הרפואי של בית החולים מעייני הישועה, פרופ' מוטי רביד: "4 אנשי צוות נדבקו, המיגון לא מספק הגנה במאה אחוז". עוד סיפר "בבני ברק יש יותר חולים פעילים מהגל הראשון אבל פחות חולים קשים"

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' מוטי רביד, מנהל רפואי של בית החולים מעייני הישועה שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. פרופ' רביד התייחס להדבקה שהייתה בימים האחרונים בצוות בית החולים ואמר "מתחילת המגיפה עד שבוע שעבר, לא נדבק אף אחד מהצוות של חדרי לידה – 120 איש. עם הצפיפות חולים וכמות היולדות חולות קורונה שאנחנו מקבלים, במחלקה נפרדת כמובן, זה היה נס".

    "השבוע", סיפר רביד "היו לנו ארבע הדבקות של מיילדות ורופאה שנדבקו מיולדות חולות. עם המיגון והכל – ההגנה היא לא מאה אחוז". אולם, רביד מציין כי "יש מספיק כוח אדם חליפי. התארגנו במהירות גדולה מאוד. כמובן שכל מי שבא במגע נשלח לבידוד וגם בדקנו את כל הצוות וכולם יצאו שליליים".

    עוד הוסיף "בדקנו גם את כל מי שהיה ספק אם בא במגע עם הצוות שנדבק ונשלחו לבידוד. עובדים רק כאלה שבטוחים".

    רביד הרחיב וסיפר על מצב התחלואה בעיר בני ברק מנקודת מבטו של מי שמנהל את המרכז הרפואי בעיר "בבני ברק יש יותר חולים פעילים מהגל הראשון אבל פחות חולים קשים, מדובר בצעירים יותר. יש לנו כרגע שלושה מונשמים. בגל הראשון היו לנו כל הזמן 15 ו-16. יש חולים קשים אבל הרבה פחות מהגל הקודם. חולים רגילים יש הרבה יותר כאמור והעומס עלינו הוא די גדול".

    פרופ' רביד נשאל מה יעשו במצב שיגיעו חלילה, אם יגיעו, לתפוסה מלאה במחלקת הקורונה וענה "אנחנו יכולים להעביר לבתי חולים אחרים. אף בית חולים עוד לא הגיע אפילו ל-50 אחוז תפוסה".

    עוד אמר פרופ' רביד "אם תשווה למה שהיה בגל הקודם יש פחות חולים מאושפזים. יש בסך הכול 470 חולים מאושפזים, זה מספר קטן. יש לנו 16,000 מיטות בבתי החולים ועוד הוסיפו מיטות לקורונה. לא חושב שיהיה משבר. צריך גם לקוות שהגל הזה יתחיל לרדת. יש עומס גדול, אין ספק. יכול להיות שבתי החולים יצטרכו לצמצמם פעיליות רגילות".



    0 תגובות