מבלי ששמנו לב: כך צפויים להתייקר מחירי בקבוקי השתייה למשפחות

    אסתי פלד 1 Comment on מבלי ששמנו לב: כך צפויים להתייקר מחירי בקבוקי השתייה למשפחות

    דווקא בשעת המשבר הכלכלי הגדול ביותר, המשרד לאיכות הסביבה צפוי לייקר ב-30 אג' כל בקבוק שתייה שנרכוש. מדובר בעשרות ש"ח למשפחה חרדית ממוצעת | יו"ר תאגיד אל"ה, אמיר חייק מסביר בריאיון ל'מהדורה המרכזית', כי "אפשר לייצר תוכנית מסודרת להגברת המיחזור, מבלי להטיל מיסים נוספים על הציבור"

    מחזור בקבוקים צילום: פלאש 90
    20:06
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on הסיעות מתלבטות אם לאשר; נתניהו מציג מתווה מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    דווקא בעת משבר הקורונה, בו מאות אלפי ישראלים מוצאים את עצמם נאבקים לא להגיע אל קו העוני, במשרד לאיכות הסביבה מתכוונים בקרוב להטיל פיקדון של 30 אג' על כל בקבוק, דבר שיביא להתייקרות נוספת במחירי בקבוקי השתייה. הראשונים להיפגע הם המשפחות החרדיות שקונות בכל שבת עשרות בקבוקי שתייה לרווחת בני המשפחה.

    יו"ר תאגיד האיסוף "אל"ה" אמיר חייק, התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן על רקע ההתייקרות הצפויה במחיר בקבוקי השתייה, והסביר כי אפשר להביא תוכנית מסודרת שלא תעלה לציבור אגורה יותר, ממה שהם משלמים היום.

    בפתח הריאיון הסביר אמיר על עבודת תאגיד אל"ה, "אנחנו תאגיד שאוסף את הבקבוקים הגדולים של הליטר וחצי וגם את הבקבוקים הקטנים שאין עליהם את הפיקדון. והגענו להישגים אדירים עם המשרד לאיכות הסביבה וגם עם הציבור שתמך ביוזמה החשובה".

    לדבריו, "זה לא הזמן להטיל מיסים נוספים על הציבור, כולנו כאן נאנקים מתחת לעול הכלכלי שהולך וגובר מיום ליום. מצד אחד הממשלה רוצה לתמוך במשפחות ומצד שני לייקר את המחייה". אמיר הוסיף כי "אינו מאמין שהשרה לאיכות הסביבה תביא להחלטה כזאת"

    אמיר הציג את עמדת התאגיד כי אפשר להגביר את יעדי המיחזור מבלי שההוצאה תתגלגל על הצרכנים, "אנחנו חושבים שאפשר להביא תוכנית מסודרת עם יעדי מחיזור טובים יותר. על הציבור לא צריך להטיל מיסים הוא סבל מספיק".

    "הרי רוב בקבוקי השתייה צורכים במסעדות, מקומות בילוי, ואת הגדולים צורכים במשפחות. עכשיו לא נוכל לשים בכל רחוב מיחזורית, מה שואמר שהם כולם יצטרכו ללכת לסופרים ושם להפקיד את הבקבוקים, והם יצטרכו שטחים לאחסון ומכונות – לכן זה לא הזמן".

    אמיר מסיים את הריאיון ואומר כי הרי "הגענו להישגים אדירים ללא התוכנית הזו ואפשר להגיע ליעדים טובים יותר והגענו מבלי המיסים הללו, כעת זה לא הזמן לעשות את התוכנית עם הטלת מיסים נוספים על הציבור".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחיי וחבריי מהקהילה החרדית. אני בטוח שגם לכם חשובה איכות הסביבה. זה לא היה מס ולא יהיה מס על שום משפחה באשר היא משום מגזר, זה המעט שאפשר לעשות למען הסביבה. 30 אגורות שיוחזרו לכל אדם באשר הוא ,ללא הבדל דת גזע ומין, אם הוא לא יתעצל או יתפנק ויקח את רגליו לרשת הקרובה להחזיר את אותם בקבוקים. זה לא יעשה אף אדם או משפחה עניים, זה גם יתרום לניקיון הערים, היערות , החופים והמרחב הציבורי.