האפליה תוקנה: אשכולות גני החינוך המיוחד במוסדות החרדיים יתוקצבו

    איתי גדסי No Comments on האפליה תוקנה: אשכולות גני החינוך המיוחד במוסדות החרדיים יתוקצבו

    בפעילות סגן שר החינוך מאיר פרוש: אשכולות גני החינוך המיוחד במוסדות החרדיים יתוקצבו. מאחר והנוהל פורסם עם תאריך הגשה קצר מועד ביקש סגן השר ממנכ"ל המשרד לתת ארכה למוסדות ובקשתו אושרה

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החינוך פרסם לפני כשבועיים נוהל לפתיחת אשכולות לגני החינוך מיוחד, מה שיאפשר לקבל תקצוב נוסף גם ברמה המנהלתית.

    קדם לכך פעילות של מוסדות החינוך המיוחד ובמהלך השנים האחרונות פנה פורום מוסדות החינוך המיוחד לסגן השר פרוש בבקשה לטפל בנושאים הדחופים העולים מתוך מצוקת תקצוב החינוך המיוחד.

    בין היתר עלה נושא חסימת פתיחת אשכולות לחינוך המיוחד של מוסדות החינוך החרדי. לטענתם, בכל הקשור לאדמיניסטרציה וניהול הגנים הם לא תוקצבו. החסר התקציבי הזה הגיע לסכומים גבוהים למדי.

    בישיבות רבות שהתקיימו מול מנכלי"ת המשרד דאז, מנהלת האגף והלשכה המשפטית, אכן הוכח שישנה אפליה כלפי מוסדות אלו והיה צורך דחוף לפעול על מנת לאשר נוהל חדש שעל פיו יתקצבו בנושא זה, את אשכולות גני הילדים.

    לאחרונה אף הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי מנהלי גנים. בימים אלו האגף סיים לכתוב את הנוהל שמאפשר הפעלה של האשכולות. לאחר שאושר הנוהל הוא פורסם לציבור.

    מאחר והנוהל פורסם עם תאריך הגשה קצר מועד, דרש סגן השר ממנכ"ל המשרד לתת ארכה למוסדות, ואתמול אכן אושרה הארכה להגשה עד ליום ראשון י"ב אב תשפ"א.

    פתיחת אשכול כוללת מתחם של 4-7 כיתות גן ילדים, כאשר לכל אחת מהן סמל מוסד נפרד. כיתות הגן מאוגדות במבנה/במתחם אחד ובסמל אשכול אחד.

    סגן השר פרוש אמר כי "נושא החינוך המיוחד במוסדות החינוך החרדי, נמצא בכללותו על שולחני. אני שמח שנושא זה הגיע לפתרונו. מדובר בבשורה עבור גני הילדים והצוות של החינוך המיוחד, אשר ביום בהיר, בהחלטה תמוהה, החליטו להפסיק את תקצוב אשכולות אלו – ללא הסבר מניח את הדעת וכעת הנושא הגיע לפתרונו ויתוקצב על ידי משרד החינוך".



    0 תגובות