הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים וסוכם על מתווה הסיוע

    צבי טסלר 1 Comment on הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים וסוכם על מתווה הסיוע

    העובדים הסוציאליים שבים לעבודתם: שר האוצר, ישראל כץ, שר הרווחה, איציק שמולי, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, סיכמו על מתן מענה ייחודי לאוכלוסיית העובדים הסוציאליים ובכך ישובו העובדים הסוציאליים לעבודה סדירה | הסיכום כולל מענה מידי לנושא מוגנות העובדים הסוציאליים, התחייבות לפתרון ארוך טווח במסגרת דיוני התקציב הן למוגנות והן לשכר, ופתרון זמני על מנת להביא להעלאת שכרם בשנה הקרובה

    Israeli Minister of Finance Yisrael Katz holds a press conference at the Ministry of Finance in Jerusalem on July 01, 2020 Photo by Olivier Fitoussi/Flash90 *** Local Caption *** משרד האוצר שר האוצר ישראל כץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ישראל כ"ץ, שר העבודה והרווחה איציק שמולי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני, סגן שר האוצר יצחק כהן, הממונה על השכר קובי בר נתן והממונה על התקציבים שאול מרידור, סיכמו הלילה (בין שלישי לרביעי) על מתווה סיוע במסגרתו יוקצה סכום ייעודי לטובת מתן מענה בתחום מוגנות העובדים הסוציאליים, במטרה להפחית את מקרי האלימות כלפיהם; והגדלת חלקיות משרה ומתן מכסת שעות נוספות במטרה לסייע למילוי השורות; התמודדות עם העומס הקיים וכמובן העלאת שכרן. עובדות ועובדים שיקבלו תוספות אלו, יקבלו גם מענק חד פעמי שישולם בשתי פעימות בחודשים אוגוסט וינואר.

    כמו כן סוכם כי הצדדים יחלו באופן מיידי בדיונים על רפורמה כוללת בשכר העובדים הסוציאליים שתצא לדרך בחודש יולי 2021.

    בוועידת צירי איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים אושר הבוקר ההסכם ובכך הם שבים לעבודתם הסדירה.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים. כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו. אני מודה לרה"מ, שאישר את העלאת המתווה שסוכם לאישור הממשלה ולשר הרווחה ויו"ר ההסתדרות וליושבת ראש הארגון ענבל חרמוני שלקחו חלק בגיבוש הפתרון. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם".

    שר העבודה והרווחה איציק שמולי: "אני מצדיע לעובדים הסוציאליים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות. אני מודה לשר האוצר, שגילה כאן רגישות חברתית אמיתית, ולאנשי משרדו, ליו"ר ההסתדרות, על העמידה האיתנה והנחושה, ולבני גנץ על הגיבוי המוחלט שהביאו לכך שבמאמץ משותף הצלחנו להביא לפתרון המיוחל. העובדים הסוציאליים יקרים לי ואמשיך לתמוך בהם לאורך כל הדרך".

    סגן שר האוצר, יצחק כהן: "העובדות והעובדים הסוציאליים נמצאות בחזית היום יומית עושות עבודה חשובה מאוד במסירות אני שמח שהגענו להסכמות איתן ושהן יוכלו לחזור להמשיך לעשות את עבודתן בשכר הוגן ובצורה בטוחה. אני מודה לכל השותפים להסכם שלקחו חלק בגיבוש ההסכם. זו אכן בשורה".

    הממונה על השכר, קובי בר נתן: "ההסכם אליו הגענו צפוי לשפר את שכרן של העובדות והעובדים הסוציאליים, לסייע בעומסים הרבים במערכת ולהבטיח את ביטחונם של העובדים. ברצוני להודות לכל מי שפעל במטרה להגיע להסכם החדש".

    הממונה על התקציבים, שאול מרידור: "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכם שמיטיב עם העובדות הסוציאליות בעת הזו ויביא לא רק לשיפור שכרן אלא גם יבטיח את ביטחונן במהלך עבודתן. אני רוצה להודות לשר האוצר, שר הרווחה, סגן שר האוצר, הממונה על השכר וצוותי המו"מ על שפעלו לילות כימים במטרה להגיע להבנות ולסיום השביתה".

    יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עשינו צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. לעובדות ולעובדים הסוציאליים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת המשבר הנוכחי. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש, היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. ההסכם החדש עוזר להבטיח את זכויותיו של ציבור עובדים מסור שעושה לילות כימים כדי להושיט יד לכל האנשים שזקוקים לכך. יישר כוח ליו"ר איגוד העו"ס בהסתדרות, ענבל חרמוני, ולכל השותפות והשותפים למאבק על הנחישות ועל האחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה לשר האוצר, שר העבודה והרווחה וסגן שר האוצר על שיתוף הפעולה ועל הפתיחות שגילו כדי לגבש את ההסכמות. סולידריות וגילוי אחריות ימשיכו לסלול את דרך היציאה מהמשבר".

    יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בהסתדרות, ענבל חרמוני: "מדובר בהסכם פורץ דרך. אני גאה בעובדות/ים על מאבק נחוש ומלא השראה, ומודה ליושב ראש ההסתדרות, מר ארנון בר-דוד, על העמידה האיתנה והבלתי מתפשרת לצידנו. הערכתי ותודתי לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, מר איציק שמולי, על תמיכתו במאבק ובדרישותינו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שקל לא מגיע להם
      יושבים ומתמרחים על הכיסא במקום לטפל בילדים חינוך מיוחד או בסיכון שנשארים בבית ומשתגעים