עו"ד גונן בן יצחק: "מכיר בכך שיש אלימות כלפי חרדים"

    ישראל רובין 1 Comment on עו"ד גונן בן יצחק: "מכיר בכך שיש אלימות כלפי חרדים"

    עו"ד איתמר בן גביר לעו"ד גונן בן יצחק במהדורת הבוקר: "בהפגנות של חרדים ומתנחלים המשטרה פועלת בתקיפות ואצלכם בכפפות של משי". בן יצחק: "זה לא נכון עובדתית כי 'לה פמיליה' עשו דברים כאלה מול עיניהם של שוטרים ולא נעצרו"

    עו"ד גונן בן יצחק צילום: צילומסך מתוך ערוץ היוטיוב תנועת המחאה
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר. בפתח דבריו הסביר בן יצחק: "אנחנו רוצים שראש הממשלה נתניהו יתפטר מתפקידו משום שהוא נמצא תחת שלושה כתבי אישום והממשלה לא מתפקדת".

    בן יצחק התייחס לכך שמותר לראש הממשלה לכהן על פי החוק וע"פ פסיקת בית המשפט העליון ואמר: "זה שהחוק מאפשר לו זה נכון ולכן לא נפגין מול ביהמ"ש העליון כי התוצאה המשפטית היא תוצאה משפטית נכונה ואנחנו מכבדים אותה".

    בן יצחק הוסיף: "נכון שהדרך לעשות זאת היא בקלפי אבל גם ברחוב, ליצור לחץ ציבורי שראש הממשלה יבין שאין לו תמיכה מהציבור".

    עו"ד בן יצחק התייחס לטענות שמדובר במחאה של מחנה השמאל ודחה את הטענות "אתמול נעצר בהפגנה אחד מבת עין, הניסיון לייצר אתזה כהפגנת שמאל מופרך. זה לא הפגנת שמאל זה הפגנה של העם. בהתחלה באמת הגרעין הקשה היה אנשים שמזוהים עם השמאל, היום זה ממש לא ככה. הרבה אנשים מבינים שכבר לא מדובר במאבק פוליטי של שמאל-ימין".

    ביחס לטענות על הצביעות של הזעקות נגד הפעלתה של ה'מכתזית' על ידי המשטרה כשהציבור החרדי סובל מזה שנים ואין פוצה פה, אמר עו"ד גונן בן יצחק: "שמעתי שקובלים על כך שאנחנו מדברים נגד הבואש כשחרדים סובלים מזה כבר שנים בהפגנותיהם, העניין הוא שהיום אנחנו מבינים מה זה. מי שמתסכל על הפעילות שלי יודע שאני לא גיליתי היום שהחרדים סובלים מהרבה מאוד אלימות ברחובות וגם במשטרה – שם אני נפגש עם עצורים כעורך דין. אנחנו יודעים אתזה. אבל יש אנשים שכן מגלים אתזה היום ולכן גם אני חושב שהחיבור נהיה חיבור יותר אמיתי והמצוקה מגיעה למקומות שבעבר היא לא היתה".

    בהמשך התכנית, הצטרף לשיחה עו"ד איתמר בן גביר, המזוהה עם מחנה הימין וציבור המתיישבים ביו"ש. בפתח דבריו, שב עו"ד בן גביר על הטענה כי מדובר במחאת של מחנה השמאל: "גונן, אתה יכול להסתפר ולהתחפש אבל זה מפגיני שמאל. זה שמאל משום שאתה רואה את השלטים, האג'נדה, הדברים שהם באים איתם ואמירות כאלו הם אמירות שמאל".

    "אגב", ציין בן גביר "חלק מהביקורת שיש למפגינים על נתניהו אני בהחלט שותך ובהחלט חושב שצריך וראוי להפגין. אבל אתה יודע איך אפשר לדעת גם שזה הפגנת שמאל? בגלל היחס המכיל של המשטרה למפגינים – זה דבר שאני לא זוכר כמותו. ואני הפגנתי מגיל 14 אלפי פעמים ומעולם לא ראית משטרה כל כך סלחנית וכל כך עם כפפות של משי בהפגנות שלנו".

    עם זאת, בן גביר הדגיש כי "אני תומך בזכותם של אנשים להפגין ואפילו להתלהם אבל לא להתפרע ולנהוג באלימות".

    בן גביר העלה את הטענה של אכיפה מפלה כנגד הציבור החרדי: "אני זוכר שבהפגנות של הלקוחות שלי החרדים, אחרי 2 דקות מתחילים להפעיל אלות, אחרי 5 דקות עוצרים, מביאים לבית המשפט ומבקשים הארכת מעצר – ואם השופט משחרר ישר הולכים למחוזי ומבקשים לעכב ביצוע. כאן אני לא רואה את כל הדברים האלה".

    לדברי בן גביר "אני מאמין לגונן שהוא אומר שהוא לא מהיום חושב שזה לא בסדר מה שעושים לחרדים, אני מקווה שהוא חושב כך שזה לא בסדר גם מה שעושים למתיישבים".

    עו"ד גונן בן יצחק ענה לבן גביר: "איתמר לא רואה אולי כי הוא עוצם עיניים, אתמול בירושלים ארבו למפגינים בכל רחבי ירושלים כנופיות של 'לה פמיליה' (קבוצה המזוהה עם הימין) וביצעו בהם פעולות אלימות ואין עצור אחד של 'לה פמיליה".

    בן גביר בתגובה: "מה הדמגוגיה הזו? אתה יודע בדיוק שאם מישהו דקר אני חושב שזה לא בסדר ואין לזה לגיטימציה".

    בן יצחק: "אני רק אומר שכשאתה אומר שאתכם עוצרים מיד זה לא נכון עובדתית כי 'לה פמיליה' עשו דברים כאלה מול עיניהם של שוטרים ולא נעצרו".

    בן גביר: "אני לא דובר של לה פמיליה, אבל יצא לייצג כמה עצורים מתוכם; את לה פמיליה עוצרים לא כשהם נוהגים באלימות, אלא אפילו כשהם רק צועקים צעקות נגד אחמד טיבי וחנין זועבי – כבר עוצרים אותם. תנוח דעתך שאם מישהו מהם עשה משהו כנראה שהוא יעצר".

    בן יצחק: "אבל זה לא קרה אתמול וגם לא ביום חמישי כשהם התפרעו. אתה היית בהפגה אתמול?"

    בן גביר: "אני רואה את התמונות ואני גם זוכר על מה עצרו אותנו".

    בן יצחק: "אתה רואה רק את התמונות שיוצאות, אני השתתפתי בהפגנות וגם נעצרתי בעצמי פעמיים השבוע".

    בן גביר: "אותך משחררים אחרי כמה שעות. אתה יודע מה עושים לחרדי או למתנחל שנעצר?, אתה יודע שבית המשפט העליון קבע בעניין מתנחלים וחרדים, איך לא, שכאשר אתה חוסם כביש אתה מסכן חיים ולכן מי שחסם כביש צריך לעצור עד תום ההליכים. איפה הייתם שנתנו החלטות כאלה?".

    בן גביר סיפר: "אני מחזיק במשרד שלי קלסרים שלמים מלאים תקדימים כאלה של שחרורים והקלות לעצורי שמאל, כשאני מגיע לבית משפט עם לקוח חרדי, מתנחל או ימני ומציג לשופט תקדים כזה אין לו ברירה, הוא מרים את הידיים ואומר 'טוב, חוק זה חוק' ומשחרר את העצור".

    לדבריו "יש דבר אחד שאני שמח בהפגנות של גונן בן יצחק וחבריו – זה מספק לי עוד תקדימים משפטיים לטובת העצורים שאני מייצג ומוכיח שקיימת אכיפה מפלה".

    בן יצחק בנימה מפויסת: "אם זה עוזר מבחינה משפטית אין שמח ממני".

    בן גביר סיים אף הוא במסר אופטימי ואמר: "בסופו של דבר אני מעריך את גונן כי אני מעריך אנשים עם אידיאולוגיה ואנשים שנלחמים על השקפת עולמם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בן יצחק, הוא חצוף, ופוגע בבטחון המדינה לא מהיום, מקומו בכלא יחד עם שאר אנשי השמאל הפאשיסטי.