- רדיו קול חי - -

גפני מאיים: "לא נעביר את חוק המענקים ללא סעיף הילד החמישי"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני מבהיר הבוקר (שלישי) כי דרישתו לכלול את משפחות ברוכות הילדים במענקים לכל אזרח היא עקרונית, ומאיים באומרו שחברי הכנסת של דגל התורה יצביעו נגד ההצעה אם היא לא תתוקן. "יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לא יקדם את ההצעה בוועדת הכספים בלי תיקון הנושא", אומרים הבוקר בלשכתו של גפני.

הודעת ההבהרה מלשכתו של ח"כ גפני יצאה לאחר שכתבנו הפוליטי איתי גדסי דיווח במהדורת החדשות כי דרישתם של חברי הכנסת מדגל התורה עומדת בעינה אך ציין כי גפני וחברי סיעתו לא איימו שיצביעו נגד.

מוקדם יותר הבוקר נמסר כי חבר הכנסת פינדרוס וסגן השר מקלב מתייצבים לימינו של גפני בדרישתו.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הוציא הודעה הבוקר בה נכתב "היום נתייצב לימינו של יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, במאבקו למען המשפחות ברוכות הילדים".

לדברי פינדרוס "הדאגה עבור פת לחם לילד הרביעי והחמישי והשישי בזמן שאזרחי ישראל רבים נמצאים במשבר כלכלי עמוק – היא בראש ובראשונה חובתנו הדתית, המוסרית והחברתית. חברה שאינה דואגת לחלשים – אין לה זכות קיום, בוודאי ובוודאי חברה יהודית שסימן ההיכר שלה הוא רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים".

סגן השר אורי מקלב הצטרף גם הוא ואמר: "מחזיקים את ידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ועומדים מאחוריו במאבקו השיוויוני, החברתי והצודק להגדלת המענקים למשפחות ברוכות הילדים".

מקלב הוסיף "עיני ילדי ישראל והוריהם מכוונים לוועדת הכספים הבוקר, אותם משפחות עם ארבעה וחמישה ילדים ואף יותר נצרכים למענק זה במיוחד בתקופה מורכבת זו".

עוד הוסיף "פקידי האוצר צריכים לראות את מצוקת הילדים לנגד עיניהם ולא מהיבט צר. אנו מיחלים כי יתעשתו, יסירו את התנגודתם ויתמכו אף הם בדרישה חברתית זו, משפחות שלמות שאבד מקור פרנסתם ומענקים אלו מסייעים להם לצלוח את התקופה".

כזכור, בהודעתו של ח"כ משה גפני מיום ראשון נכתב "ח"כ גפני עומד בדרישתו החד משמעית שלא להפלות את הילד הרביעי והחמישי מתכנית המענקים. שינוי התכנית בוועדה והוספת התקציב לפי מספר הילדים, לא יעכב אף לא ביום אחד את המענק לאזרחי ישראל".