הפגנת קודש: מעמד ברכת כהנים ברוב עם ב'הר נוף'

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הפגנת קודש: מעמד ברכת כהנים ברוב עם ב'הר נוף'

    לאור המצב והמגיפה אשר פקד את העם כולו בארץ ומחוצה לה, יתקיים הפגנת קודש ומעמד ברכת כהנים המוני | בנצי ליזרוביץ' עם הסיפור המרגש על מעמד ברכת הכהנים 

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראשון הקרוב יתקיים מעמד ברכת כהנים מרכזי ברחובה של עיר סמוך לבית הכנסת 'אמרי שפר' שבשכונת הר נוף בירושלים.

    הכל החל לפני 8 שנים, בי"ב אב תשע"ב, אז נפטר איש החסד והצדקה שופרא דיקירי העיר ירושלים הרה"ג שמואל יצחק שטרן זצ"ל, ממייסדי בית לפליטות בשכונת מא"ש, קרית בנות ובית החלמה טלזסטון. בנו ומ"מ הר"ר אברהם ישעיהו שטרן תושב הר נוף ומעמודי החסד של השכונה החליט לערוך מדי שנה ביום היארצייט של אביו מעמד ברכת כהנים מרכזי.

    בשיחה לאתר 'קול חי', הוא סיפר על המעמד המתוכנן, "אבא היה תמיד מקפיד בכל הנושא של ברכת כהנים. ידועים דברי חז"ל ומדרשים רבים על ברכת כהנים, דברים מעוררים – לרוץ ולשמוע ברכת כהנים.

    אבי זצ"ל תמיד הקפיד על זה וגם אותנו הוא חינך להקפיד בנושא זה. גם כשהיה נוסע לחו"ל לגיוס כספים הקפיד תמיד לא לפספס ברכת כהנים ואף היה לפעמים לוקח איתו כהנים מהארץ לשם כך. לאחר פטירת אבי החלטנו הבנים לעשות לעילוי נשמתו ביארצייט ברכת כהנים מרכזי".

    הוא מספר על הכהנים הרבים שבאים: "המיקום הנבחר היה בית הכנסת המרכזי אמרי שפר. בשנה הראשונה היו 20 כהנים וכל שנה המספר גדל. היינו מפרסמים בבית הכנסת מודעה גדולה וכן בעלוני השכונה. שנה שעברה היו למעלה מ 180 כהנים כ"י.

    ביהכ"נ היה מלא באנשים שבאו להתברך. השנה אני מקווה שנגיע לפחות ל 200 כהנים. עד יום ראשון נשים מודעות רחוב בכל השכונה ובכל בנין.. כל כהן שמגיע מקבל מלגה של 50 ש"ח. מדי שנה לאחר התפילה אנו עורכים קידוש גדול. אולם השנה בשל הנגיף וההגבלות נכין ערכה לכל משתתף עוגה אישית, פחית שתיה ומסכה מבד מזכרת מהמעמד. כל מתפלל מקבל פתק עם הכוונות שיש לכוון בברכת כהנים".

    "לא אשכח כי הגר"מ שטרנבוך, תושב השכונה, שמח מאד על היוזמה הזו וכששוחחתי אתו הוא אמר, שהזכויות הם רבים מאד, כי דברים ומאמרים נשגבים נאמרו על ברכת כהנים", מספר בהתרגשות הרב שטרן.

    המעמד יתקיים ביום ראשון הקרוב י"ב אב יום פטירת אבי זצ"ל ברחבת בית הכנסת אמרי שפר, ברחוב קצנלבוגן 1, הר נוף, ירושלים. תחילת התפילה 08:00 וברכת כהנים 08:45 (משוער).

    אנו עורכים זאת בצורה של הפגנת קודש עם עצרת תפילה וזעקה כשהשיא יהיה ברכת הכהנים ממאות כהנים שיגיעו. מדי שנה המעמד הזה תופס תאוצה רבה.

    ידוע ששאלו את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי איך זה שבחו"ל מספר המתים במגיפה הוא גבוה ובא"י הוא נמוך (ולא מזלזל באף אחד .כל נפטר הוא אבידה גדולה לכולנו) והשיב, שבא"י ברכת הכהנים שומרת שמירה , כי ידוע שבחו"ל אין ברכת כהנים ביום יום פרט לשבת.

    אני קורא לכל הכהנים לבוא ולברך את עם ישראל ביום ראשון ושע"י זה נסיר חרון אף ה' ונזכה שתיעצר המגיפה. כל המעמד יהיה עפ"י כללי משרד הבריאות ברחוב ובריחוק כנדרש ויועבר במערכת רמקולים. יהי רצון שנזכה להתברך בכל הברכות האמורה מפי הכהנים.

     



    0 תגובות