ט' באב בכותל המערבי; ממ"ר דוד מעריך: "השנה יגיעו פחות אנשים לכותל"

    בנצי לייזרוביץ 3 Comment on ט' באב בכותל המערבי; ממ"ר דוד מעריך: "השנה יגיעו פחות אנשים לכותל"

    משטרת ירושלים השלימה את היערכות לקראת צום תשעה באב בכותל המערבי. ממ"ר דוד נצ"מ נתי גור בראיון לקול חי: "הערכה שלנו כי השנה יגיעו פחות אנשים לכותל" | צפו

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערב תשעה באב תש"פ, קיימנו ראיון עם מפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור באשר להיערכות המשטרה ליום זה כשהמוני בית ישראל מצפים ומתפללים לבנין ביהמ"ק.

    נצ"מ נתי גור אומר לנו: "השנה תשעה באב בכותל אינו כמו תשעה באב של השנה הקודמת. בשל הנגיף ובשל תקנות לשעת חירום וההגבלות ההיערכות שונה וכך גם השהייה בכותל והתפילות שונות. אנחנו ערוכים בכוחות גדולים ומתוגברים בעיר העתיקה ובדרכים לכותל על מנת שכל מי שרוצה לבוא לכותל יוכל לבוא בביטחה".

    להערכתו "אם מדי שנה עשרות אלפים היו מגיעים במהלך צום תשעה באב לכותל השנה הערכה שלנו שהמספר יפחת בהרבה. השנה בצל נגיף הקורונה ובשל ההגבלות של משרד הבריאות הכותל והרחבה העליונה חולקו לקפסולות. בכל קפסולה ייכנסו עד 20 איש. הקרן למורשת הכותל המערבי תעמיד סדרנים בכל השעות כדי לנווט את הבאים לכותל לתוך הקפסולות. המקום בכותל יוכל להכיל עד כ-1400 איש בקפסולות".

    גור מוסיף "אנו ערים לכך שלקראת תפילת מנחה וערבית בסיום הצום יהיה פיק מרכזי של אנשים שיגיעו לכותל והקרן למורשת הכותל תגדיל את מתחמי הקפסולות גם בשטח החניה והרחבה העליונה עד היכן שניתן. אם נגיע למצב שכל הקפסולות יהיו מלאות נצטרך לסגור את הכניסה לכותל לפרק זמן עד אנשים ייצאו חזרה, וכך נוכל להכניס עוד אנשים".

    גור מספר על הרקע ואומר "חשוב להסביר קצת על המרחב – מרחב דוד. מרחב דוד הינו המרחב הרגיש ביותר מבחינת המשטרה. מרחב דוד שולט על כל העיר העתיקה, הכותל המערבי, הר הבית ועוד. צריך ללכת ברגישות ובזהירות במרחב הזה, כל החלטה כאן במרחב מתקבלת בכובד ראש מסיבה פשוטה, שכל טעות הכי קטנה יכולה להצית את כל המזרח התיכון".

    לדבריו "יש כן 3 דתות במרחב הזה, וחשוב וצריך לתת לכל אחת מהן את חופש הפולחן. כך זה בתשעה באב ומיד בסיומו מתחיל חג הקורבן שגם לזה נערכים במרחב.

    גור מספר לנו כי "במרחב דוד משרתים 500 שוטרים ושוטרות והרבה מאד מהם דוברי השפה הערבית כך יותר קל לנהל את המרחב מול האוכלוסייה במגזר הערבי. במרחב נמצאת קבוע יחידה עלית של מג"ב שאם ח"ו קורה ארוע בתוך העיר העתיקה הם נותנים מענה מהיר מאד".

    נצ"מ נתי גור נכנס לתפקידו כממ"ר דוד לפני מס' חודשים (בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה) והוא מנהל את המרחב ביד רמה ובכשרון. לא כל אחד יקבל את הניהול על המרחב הרגיש הזה, ומי שכן מקבל את זה יודע שמונחת על כתפיו אחריות כבדה עם הרבה מאד השלכות, מציין כתבנו.

    בתוך כך, בקרן למורשת הכותל נערכים אף הם לקראת תשעה באב שיחול השבוע ובו צפויים להגיע רבים אל רחבת הכותל המערבי לציין את היום הקשה במקום המסמל ביותר את החורבן, 'הקרן למורשת הכותל המערבי' נערכת לקליטתם של פוקדי הכותל המערבי לקריאת מגילת איכה ואמירת קינות, וזאת בצל הקורונה.

    התפילות ברחבת הכותל המערבי יתקיימו במתכונת של 20 מתפללים ו-20 מתפללות בכל מתחם תפילה ברחבת הכותל הפתוחה, בהתאם לנהלי משרד הבריאות כך שרחבת הכותל המערבי יכולה להכיל עד כ- 1,000 איש בו זמנית ולא עשרות אלפים כבשנה רגילה.

    בקרן למורשת הכותל המערבי בשיתוף עם המשטרה הוחלט כי לאור בואם של רבים במקביל לתפילות מנחה וערבית לקראת צאת הצום ואי יכולת לקלוט בו זמנית ציבור כה גדול תוגבל הכניסה לפי כמות המתפללים. אשר על כן מומלץ להקדים להגיע לפני שעה זו או כשעה לאחר צאת הצום.

    בגמר הצום תחלק הקרן למורשת הכותל המערבי בקבוק שתיה ומאפה אישי ארוז לאלו שמסיימים את הצום ברחבת הכותל המערבי.

    כוחות הצלה יוצבו במשך כל היום ברחבת הכותל המערבי להושיט יד ועזרה למי שיזדקק לכך. משטרת ירושלים תאבטח את ההמונים הן ברחבת הכותל המערבי והן בדרכי הגישה אליו, והיא מבקשת לציין כי כל הדרכים מאובטחות והציבור יכול להגיע בבטחה לרחבת הכותל המערבי.

    יצוין, כי יש להימנע מהגעה ברכבים פרטיים, מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית לעיר העתיקה. "הקרן למורשת הכותל המערבי" מבקשת מהציבור להישמע להנחיות ולשמור על המרחק הנדרש של 2 מטר גם מחוץ לכניסות לכותל המערבי בכדי לשמור על בריאות הציבור.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      בעזרת ה' בית המקדש היה קיים ולכן פחות אנשים יגעיו לכותל

    2. 2

      דייייייייייייייי

    3. 1

      אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא