שִׂנְאַת חִנָּם רָדָפְנוּ: נבחרי הציבור על שנאת חינם והצורך באחדות

    איתי גדסי No Comments on שִׂנְאַת חִנָּם רָדָפְנוּ: נבחרי הציבור על שנאת חינם והצורך באחדות

    שרים וחברי כנסת כותבים ערב תשעה באב, על השנאת חינם בעם והצורך המיידי באחדות, למרות חילוקי הדעות הפוליטיים והאידאולוגיים

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערב תשעה באב ונבחרי הציבור יצאו בקריאת אחדות למרות הדעות המפרידות בין המגזרים, לאור גלי השנאה העכורים שעולים מההפגנות כנגד ראה"מ. השרים וחברי הכנסת דיברו על הלקחים מחורבן הבית בגלל שנאת חינם שהובילה למלחמת אחים פנימית ולחרבן הבית.

    שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב על שנאת החינם בין קבוצות בישראל: "אלימות ושנאת אחים הן לא הדרך. התחושה החמקמקה של דה-לגיטימציה של קבוצות שונות בחברה הישראלית מסוכנת לנו מאד – הגלות הארוכה ביותר אליה יצא עם ישראל התחילה בשנאת חינם".

    "דווקא השנה, בה כל העולם מתמודד עם נגיף שאינו מבדיל בין אדם לאדם, עלינו להתאחד. לדון לכף זכות. לקבל את האחר. לעזור".

    גם שר החוץ גבי אשכנזי כתב ערב תשעה באב על אחריות העם והמנהיגים: "ערב תשעה באב, כל אחד ואחת מאתנו צריכים לקרוא את מגילת איכה, לזכור את צו הדורות ולבכות על חורבן בית שני, משנאת חינם".

    "כל עוד מדורת השנאה תמשיך לבעור ותישא בפי רבים, כל עוד נמשיך להביט איש באחיו במבטי איבה וזעם, כל עוד תימשך האלימות בהפגנות וגילויי ההסתה והפלגנות – כך יתקרב חורבן הבית".

    "האחריות להמשך קיומו של בית שלישי חזק ואיתן תלוי בנו: מנהיגי ציבור, מחנכים, אנשי תקשורת, פעילים ברשתות החברתיות ובכל אחת ואחד מאיתנו".

    "עלינו לעשות מעשה: כל אחת ואחד מאיתנו. עם עצמו, עם משפחתו, עם חבריו. מעשה של נטילת אחריות לדמותנו ואחדותינו, גם בתוך מחלוקת פוליטית או אחרת".

    "נרחיק שנאת חינם ושנאת אחים נוראית מארצנו האהובה והספוגה בדם חלוצים ומגיני העם.
    אין בליבי תפילה גדולה מזו – תפילה לשלומנו ואחדותנו, תפילה לשלום העם והארץ.
    ואין מי שיעשה זאת במקומנו. כי אין לנו דרך אחרת".

    שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט כתב ערב תשעה באב: "1952 שנה מאז שאיבדנו את מדינת ישראל הקודמת שהיתה לנו כאן, בארץ ישראל. כמה סבלו אבותינו בצנעא, ליטא, בגדד, מקנס, וורמיזא, ורשה ואושוויץ—והגלות קרתה בגלל אגו, פוליטיקה קטנונית ויצר של הרס עצמי".

    "‏לא נרים יד איש על אחיו. אף פעם.
    ‏לא נשנא.
    ‏נעזור זה לזה.
    ‏ונבנה כאן מדינת מופת".

     

    ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) כתב ערב תשעה באב: "הערב יחל צום ט' באב – אבל על חורבנם של שני בתי המקדש בירושלים. אבל על חורבן שנוצר כתוצאה משנאת חינם".

    "אך רק לדבר על שנאת חינם כסיסמה, זה דבר חסר תועלת".

    "אנחנו כמנהיגי ציבור צריכים לשדר את המסר יום יום, שעה שעה: יש זכות בסיסית של אזרח לומר את דברו, להפגין וכולם צריכים להרגיש מוגנים. אבל החובה של כולנו היא לנהל ויכוח פוליטי וגם אם הוא נוקב, הוא חייב להתקיים באופן ראוי ומכבד, והעיקר – עם אפס גילויים של אלימות".

    "עם ישראל היה חצוי אז וחצוי היום. ואנו נדרשים להכיר בכך לחיות את המציאות הזאת ולא להכחישה ולחפש גשרים אל החצי השני שלנו".

    השר לענייני ירושלים רפי פרץ כתב: "ערב ט׳ באב. מחשבות על תיקון, על אהבת חינם ועל חברה משוסעת. ואז שומע את הח"כים מישראל ביתנו במליאה מפיצים שנאת חינם פשוט נגד כולם. נגד חרדים ונגד חברים אחרים בקואליציה שפועלים למען עם ישראל. כואב שיש כאלו שהנשק היחידי שלהם זה העמקת השיסוי. תרבו אהבת חינם. שם התיקון. צום קל".

    יו"ר הקואליציה מיקי זוהר כתב: "צום ט׳ באב נועד להזכיר לנו שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם. על אף שלאחרונה אני מרגיש זאת על בשרי כמעט מכל כיוון: מהשמאל, מהתקשורת ועכשיו גם מגורמים מסויימים בתוך הליכוד, אני רוצה לומר לכולם: אני אוהב אתכם ואין בליבי עליכם. טובת עם ישראל והליכוד תמיד תהיה לנגד עיני. צום קל ומועיל".



    0 תגובות