השר אוחנה על דברי המפכ"ל לשעבר: "דנינו רצה כותרת טובה ברקע החשדות נגדו"

    אליהו גרין 2 Comment on השר אוחנה על דברי המפכ"ל לשעבר: "דנינו רצה כותרת טובה ברקע החשדות נגדו"

    בתגובה לדברי המפכ"ל לשעבר שטען כי המשטרה תחתיו לא השתמשה במכתזיות נגד מפגינים, הגיב השר לביטחון פנים אמיר אוחנה "דנינו עומד לקבל כותרות פחות מחמיאות בקרוב ואולי זו הסיבה שרצה לגרוף כותרת אחת נעימה"

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס הערב (מוצ"ש) לביקורת שמתח עליו מפכ"ל המשטרה לשעבר, יוחנן דנינו שאמר בין היתר כי "במחאה החברתית של 2011 מעולם לא השתמשנו במכת"זית נגד מפגינים. טיפלנו נקודתית במי שהפר את הסדר וזהו" (את הדברים אמר דנינו לעיתון 'כלכליסט'.

    אוחנה מגיב הערב לדברים ואומר "אינני יודע מה גרם למפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו לצאת במתקפה תקשורתית לאחר תקופה ארוכה שלא היה בכותרות (לפחות שלא בטובתו…), אבל בכל זאת כמה מילים בעניין, נתחיל מהסוף להתחלה".

    אוחנה ממשיך "לאחרונה פרסם יואב יצחק כי נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, חוקר בימים אלה פרשה חמורה בה מעורבים דנינו וחברו שי ניצן".

    לדבריו "עושה רושם שדנינו עומד לקבל כותרות הרבה פחות מחמיאות בקרוב (יחד עם נוספים), ואולי זו הסיבה שאצה לו הדרך לגרוף כותרת אחת נעימה".

    "בכל אופן", מוסיף השר "השבוע זעק דנינו ש'אוחנה חצה קו אדום. המשטרה חייבת לעשות הכל כדי לאפשר את ההפגנות בבלפור. במחאה של 2011 סגרנו את תל אביב לחודשיים ומעולם לא השתמשנו במכת"זית".

    השר טוען כי "המפכ"ל לשעבר מספר רק חלק מהתמונה: אכן, במחאה החברתית של 2011 המשטרה אפשרה לסגור את תל אביב לחודשיים ולא הפעילה אף פעם מכת"זית (הערת אגב למיטיבי לכת: התוכלו לחשוב על משהו משותף בין מחאת 2011 לבין מחאת 2020?)".

    "לעומת זאת", מציין אוחנה "במחאת יוצאי אתיופיה במאי 2015, בעוד דנינו מכהן כמפכ"ל, עשו שימוש לא רק במכת"זיות, בסוסים ובפרשים, אלא גם בעשרות רימוני הלם שהושלכו לעבר המפגינים".

    עוד מוסיף אוחנה "אינני מבקש משטרה פוליטית. להיפך: רק יחס משטרתי שווה לכל קבוצות האוכלוסייה – יבטיח משטרה שאיננה פוליטית. מעולם לא ביקשתי מהמשטרה להפעיל או לא להפעיל בהפגנה רימוני הלם, אלות או מכת"זיות – נגד אף אדם ואף קבוצה".

    לסיום, אומר השר "אינני עוסק ב'איך'. זהו שיקול מבצעי של המשטרה. אני עוסק ב'מה': איזון נכון בין חופש ההפגנה והמחאה, לבין חופש התנועה והסדר הציבורי, תוך יחס שיוויוני לכל האוכלוסיות: ימין, שמאל, יוצאי אתיופיה, חרדים, ערבים, מתנחלים או בקיצור – כולם".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הדבר בלתי נתפס! לא ייתכן שהחוק יאפשר לקיים הפגנות תחת ביתו של אדם ימים רבים ללא הרף! (מעבר לזה שברור לכולנו מי עומד אחורי "המחאה החברתית" כביכול [שגם זו לא מובנת כלל, לא מובן כלל מה חיוב הממשלה לפצות נזקים שאין להם קשר אליהם?]

    2. 1

      אוחנה.אתה כבר מזמן לא מהווה דמות שאפשר להזדהות איתה.אתה פוליטיקאי מושחת שמשרת מכל ה 9 מיליון איש רק אדם אחד מושחת .אתם שניכם מהווים דוגמא לאנשים רעים שעושים קר לביתם.אתה חלאה.