איילת שקד בריאיון: "ראוי שהליכוד והחרדים יתמכו בהצבעה הטרומית"

    אסתי פלד No Comments on איילת שקד בריאיון: "ראוי שהליכוד והחרדים יתמכו בהצבעה הטרומית"

    שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד בריאיון ל'מהדורה המרכזית' קוראת לליכוד והמפלגות החרדיות לתמוך ב"פסקת ההתגברות" שתעלה להצבעה השבוע, לפחות בקריאה טרומית, "תעמדו על העקרונות שלכם. כחול לבן תמכו בחוק שבוע שעבר למרות התנגדות החרדים"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד התראיינה הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן והתייחסה לפסקת ההתגברות שהיא צפויה לעלות השבוע להצבעה בכנסת והתנגדות המפלגות החרדיות, "הליכוד והמפלגות החרדיות תמיד תמכו בחוק, רק שבוע שעבר אמר גפני כי הוא יעלה את פסקת ההתגברות להצבעה".

    שקד הוסיפה כי "העניין הוא כי כחול לבן בשבוע שעבר תמכה בחוק בניגוד להסכמים הקואליציונים, וכאן מדובר בחוק כל כך עקרוני שמדברים עליו כל כך הרבה שנים ראוי בו לפחות שהליכוד והמפלגות החרדיות יתמכו בו בקריאה טרומית".

    לדבריה, "גם אם המפלגות החרדיות לא תומכות כי הם חושבים שבחוק לא יעבור. לפחות שיתמכו בו בקריאה טרומית שיעמדו על העקרונות שלהם".

    שקד מסבירה את המהות של פסקת ההתגברות, "פסקת ההתגברות אומרת כי בחוקים שנפסלים בגלל חוק "כבוד האדם וחירותו". הכנסת יכולה לחוקק את החוק שוב ברוב של 61 לשנים הבאות עד לכנסת הבאה שתחוקק אותה שוב. מה שאומר שהכנסת היא הפסוק האחרון ולא בג"ץ. כמו חוק הגיוס שבג"ץ מבטל אותו מטעמי שוויוון הכנסת יכולה לחוקק אותו כל פעם מחדש".

    אין קשר בין פסקת ההתגברות שקשורים לחוקים של כבוד האדם לבין משפטו של ראש הממשלה.

    שקד ציטטה את דבריו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק  בבג"ץ ב-1976 בעד פסקת ההתגברות, "פסקת ההתגברות היא חוקית למרות שהיא פוגעת בחוקי היסוד" אז הם הכניסו את פסקת ההתגברות בחוק חופש העיסוק. פסקת ההתגברות קיימת בספר החוקים כדי להכניס את ש"ס לקואליציה".



    0 תגובות