מעל 60 הרוגים בפיצוץ האדיר בביירות ואלפי פצועים; ישראל מציעה סיוע

    שלמה ריזל 2 Comment on מעל 60 הרוגים בפיצוץ האדיר בביירות ואלפי פצועים; ישראל מציעה סיוע

    מתברר כי חומר מסוכן המשמש לייצור חומרי נפץ שאוחסן בנמל גרם לסדרת הפיצוצים האדירים שהורגשו וגרמו להרס רב בביירות. עד עתה נמשכים פינוי הפצועים לבתי החולים, ומספר ההרוגים צפוי לעלות בשעות הקרובות. תיעוד של ההרס הרב שהתגלה לאחר הפיצוץ

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר סדרת הפיצוצים האדירים שהרעידו את כל ביירות וגרמו להרס חסר תקדים בביירות, מתברר כי חומר מסוכן שאוחסן בנמל ביירות במחלקה 12 התלקח וגרם לפיצוצים האדירים. עת עתה דווח בלבנון על 67 הרוגים. ו-3600 פצועים כתוצאה מהפיצוץ וההרס הרב. כעת צוותי הכיבוי בלבנון מנסים להשתלט על שריפות המשנה שפרצו לאחר סדרת הפיצוצים. כל העת נמשך פינוי הפצועים לכלל בתי החולים בעיר.

    פרופ' מאונברסיטה האמריקאית בלבנון אמר היום כי מדובר בחומר אמוניום חנקתי, או אמוניה חנקתית. מדובר בחומר מסוכן המשמש לייצור חומרי נפץ בין היתר והינו חומר רעיל, לכן התבקשו תושבי ביירות לחבוש מסכות.

    לפי ערוץ otv, מידע שהגיע אליהם, מנגנון הבטחון של המדינה ביקש לפתוח בחקירה כבר לפני חמישה חודשים אודות חומרים נפיצים שבמחלקה 12.

    בישראל ניתן אישור של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסייע הומניטרית ורפואית ללבנון, ראש הממשלה הנחה את ראש המל"ל מאיר בן שבת לשוחח עם שליח האו"ם מלאדנוב כדי לברר במה ישראל יכולה עוד לסייע ללבנון.

    בנוסף, בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, פנתה ישראל ללבנון דרך גורמים ביטחוניים ומדיניים בינלאומיים והציעה לממשלת לבנון לסיוע הומניטארי רפואי. לישראל ניסיון רב והיא הוכיחה זאת במהלך משימות סיוע הומניטריות רבות ברחבי העולם בשנים האחרונות. הגיע הזמן לשים את כל הסכסוכים בצד. נאמר בהודעה.

    ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי הגיב להצעת הסיוע של ישראללללבנון ואמר: "חנופת הסיוע ללבנון, רחמנות של טיפשים. הם אויבים שלנו, וטיפול בפצועים שלהם לא ישנה זאת. שיעסקו בחיסול החיזבאללה ששולט בלבנון, השותפים לציר הרשע סוריה איראן חמאס עזה, מבקשי נפשנו. ראג׳ה זעתרה ואחמד טיבי רשאים לאסוף עבורם תרומות דם … לא מסייע היום למי שחולם להשמיד אותי מחר".

    בחיזבאללה הוציאו הודעת אבל לאחר המכה הקשה ללא אזכרת שמה של ישראל כלל: "אנו מוסרים את האהדה העמוקה ביותר וצערנו העמוק אל הטרגדיה הלאומית הגדולה הזו שפקדה את לבנון ואת העם הלבנוני בנסיבות הקשות שעוברת על מדינתנו היקרה. קטסטרופה כואבת זו וההרס חסר התקדים וההשלכות החמורות ברמות שונות של אנושיות, בריאותית, חברתית וכלכלית".

    תיעוד ההרס הרב לאחר הפיצוצים האדירים בנמל ביירות:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ישראל עושה מעצמה סמרטוט!!
      די !! נמאס!! תרימו כבר ת'ראש!!!

    2. 1

      סתם מעניין אם חלילה היה קורה הפוך אם לבנון היו שולחים סיוע הומניטרי איך שזה נקרה ממש בושה מה שנעשה כאן.