החלו העיצומים בבית החולים הצרפתי בנצרת

    עמית דניאל No Comments on החלו העיצומים בבית החולים הצרפתי בנצרת

    ניתוחים מבוטלים, בדיקות וטיפולים לא מתקיימים ומרפאת החוץ סגורה: החלו העיצומים בבית החולים הצרפתי בנצרת. "במשבר הקורונה מצבנו רק נהיה רע יותר. עוברים דרך ייסורים כל יום מחדש. לא נטפל בלי שנקבל תנאים שיוויוניים כמו שאר בתי החולים", אומרים העובדים

    צילום: אלי גל, הסתדרות לאומית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שוועד העובדים המאוגד בהסתדרות הלאומית הכריז על סכסוך עבודה לפני כשלושה שבועות, הבוקר (רביעי) החלו העיצומים. בהסתדרות הלאומית טוענים כי הנהלת בית החולים מסרבת לנהל משא ומתן בתום לב עם העובדים כמתחייב לאחר התאגדותם. לטענתם, ההנהלה מתנגדת מזה כשנה לכל הצעה, תוך שהיא מתעלמת מזכויותיהם. האווירה בבית החולים נעשתה עכורה ולאחר שהבינו כי המצב אינו משתנה, פתחו בהסתדרות הלאומית ו-ועד העובדים בסכסוך עבודה שהפך הבוקר לעיצומים.

    במסגרת העיצומים לא יתקיימו ניתוחים אלקטיביים, בדיקות וטיפולים שאינם מצילי חיים במובהק לא ייתבצעו. שירותי הניקיון לא יפעלו, שירותי הכביסה מושבתים וגם מערך המזון נכנס להקפאה חלקית. כל עוד תמשיך ההנהלה בסירובה לשוחח עם ההסתדרות ונציגות העובדים, מתכוונים בוועד ובהסתדרות להמשיך בעיצומים ואף להגדיל את המאבק וזאת כדי לתת לעובדים את הזכויות להם הם זכאים.

    איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית: "למעלה משנה שאנו עושים מאמץ גדול להימנע מצעדים ארגוניים בבית החולים. לצערנו הרב, הנהלת בית החולים מתמידה בסירובה שלא לכבד את רצונם של העובדים להתאגד ולחתום על הסכם קיבוצי כשאר מקצועות הרפואה בישראל ובתי החולים. במסגרת שלב א' בסכסוך העבודה, מתחילה ההסתדרות הלאומית, החל מהיום, 5.8.2020 בצעדים ארגוניים בבית החולים".

    שרוני הוסיף "בכוונת ועד העובדים וההסתדרות הלאומית להמשיך ולנהוג באחריות כלפי ציבור המטופלים בתקווה כי מישהו בהנהלת בית החולים יתעורר. אני קורא למנהל בית החולים, ד"ר נאיל אליאס, לשים סוף למערכת יחסי העבודה העכורה בבית החולים. ההסתדרות הלאומית וועד העובדים נכונים לשיח אינטנסיבי ליישב את המחלוקות ולצאת לדרך חדשה".

    עבודי בנא, יו"ר ועד העובדים: "עובדי בית החולים הצרפתי אומרים היום 'מים הגיעו עד נפש' ואחרי דרך יסורים של שנה שבה ההנהלה לא הראתה שום כוונה טובה להידברות, התחלנו הבוקר בעיצומים. היד שלנו תהיה מושטת תמיד לשלום ולהידברות אך אין אנו מקבלים יחס של חוסר כבוד וזלזול. אנו עובדי בית החולים נמשיך לשמור על המטופלים שלנו. ונמשיך לתת שירות אמין ומקצועי ביותר, כעת רק במצבי חירום".

    עובדי בית החולים הצרפתי פתחו בעיצומים ואומרים בקול ברור: "אי אפשר עוד לטפל בלי תנאים ובלי לקבל, בדיוק כמו שאר העובדים בבתי החולים בישראל".

    בבית החולים מסרו בתגובה: "צר לנו שבימים כאלה של כמיליון מובטלים, משבר כלכלי ובריאותי חריף יש שבוחרים לעסוק במלחמות קטנות ומיותרות ולפגוע בחולים הממתינים לטיפול רפואי. הנהלת בית החולים עושה לילות כימים על מנת לצלוח את משברי התקופה בשלום ולהמשיך לתת את השירות המצויין לתושבי נצרת והסביבה".

    "מאז פרץ משבר הקורונה שהנהלת בית החולים עושה כל שביכולתה גם למען העובדים – עובדים מעטים יצאו לחל"ת והוחזרו מיד כשהדבר התאפשר. העובדים קיבלו את שכרם בזמן, לאחרונה גם שולמו להם דמי הבראה מלאים".

    "הנהלת בית החולים לא הפסיקה את המו"מ והיא הבהירה לא אחת להסתדרות ולחברי הוועד כי היא מוכנה להמשיך במשא ומתן. עובדה זו מלמדת כי השביתה שפרצה היא מטרה ולא אמצעי שנועדה להזיק לבית החולים. מהלך פסול זה שאין לו כל הצדקה פוגע שלא כדין ושלא בצדק בחולים וחבל שההסתדרות החליטה לנקוט בו באופן בלתי אחראי דווקא בתקופת משבר הקורונה".

    "הנהלת בית החולים תמשיך לשמור על בריאות הציבור, פרנסתם של העובדים והכל מתוך אחריות לקיום המשימה שלנו, שמירה על בריאותם של תושבי נצרת והסביבה".



    0 תגובות