איראן מנסה להסיט את האש: מטוסי ריגול נראו לפני הפיצוץ

    שלמה ריזל 5 Comment on איראן מנסה להסיט את האש: מטוסי ריגול נראו לפני הפיצוץ

    הסיוע הבינלאומי: מארמון האליזה נמסר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון ימריא מחר באופן בהול ללבנון כדי לנסות לראות במה צרפת יכולה לעזור ללבנון

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשת אל מנאר המזוהה עם חיזבאללה מצטטת את סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" ולפיה: "תמונות רדאר שצולמו לאחר הפיצוצים בביירות הראו ארבעה מטוסי ריגול של חיל הים האמריקני בסמוך לחוף לבנון-סוריה – מה שמגדיל את האפשרות למעורבות אמריקה בפיצוצים שזעזעו את בירת לבנון ביירות".

    המחסן ובו חומרי האמוניה שייך בסבירות גבוהה לארגון חיזבאללה. מדובר בחומר להכנת חומרי נפץ שאהוב על הארגון במיוחד, בגרמניה ובכווית נתפסו מאות ק"ג של חומר אמוניה השייך לארגון חיזבאללה.

    בתוך כך, מארמון האליזה נמסר כי נשיא צרפת עמנואל מקרון ימריא מחר באופן בהול ללבנון כדי לנסות לראות במה צרפת יכולה לעזור ללבנון. פקידים בארמון מסרו כי הנשיא גם "ינצל" את ביקורו בביירות להיפגש עם דמויות פוליטיות מרכזיות במדינה וכי הוא צפוי להציע תמיכה נרחבת ללבנון.

    בכדי להבין את ההתגייסות של צרפת יותר ממדינות אחרות, צריך לזכור כי צרפת רואה את לבנון כמדינת חסות שלה, מאז שקיבלה את השליטה עליה בהסכם סייקס-פיקו שנחתם בשנת 1916 בין צרפת לבריטניה, בתקופת מלחמת העולם הראשונה על חלוקת המזרח התיכון ביניהן.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מה משנה ..כואב וחבל ..העם הלבנוני לכוד ברשתי החיזזבלה. חבל ..

    2. 4

      מתי העם הלבנוני יתמקד נגד החיזבאללה?

    3. 3

      לפי מה שראיתי היו לא מעט פיצוצי זיקוקים ליפני הפיצוץ הענק.
      ככה זה כשחמורים מנהלים מדינה.