הצוות הרפואי לתפעול מכשירי האקמו מועט; "אנחנו קורסים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הצוות הרפואי לתפעול מכשירי האקמו מועט; "אנחנו קורסים"

    בתקופת הקורונה, הצורך במכשירי אקמו גדל ואתו גדלה הדרישה לצוות רפואי נוסף שידאג לתפעול שוטף של המכשירים ולהצלת חיי אדם | ד"ר יגאל כסיף: "אחיות עושות שני סבבים של שעתיים ולעיתים יותר מזה, וזה אומר שצריך כוח אדם כפול"

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התחלואה עולה – ובבתי החולים יש רק 42 מכשירי אקמו פעילים שהם הסיכוי האחרון לחולים. הרופאים מתריעים: "אין מספיק כוח אדם להפעלת המכונות". כך פורסם ב"ישראל היום"

    נלחמים על הנשימה האחרונה: הגל השני של הקורונה שובר שיאים בכל תחום, וגם בנושא הטיפול במכשיר האקמו (ECMO), מכשיר לב-ריאה מלאכותי. נכון להיום מחוברים למכשירים כאלה 15 חולים ברחבי הארץ, ובסך הכל מפרוץ הקורונה 42 חולים נזקקו לטיפול באקמו.

    עד כה הצליחו הרופאים להציל את חייהם של כמחצית מהחולים שטופלו במכשיר. שיעור דומה לנתונים המדווחים מהעולם. מדובר בחולים צעירים יחסית שהיו במצב אנוש – מונשמים ומורדמים ובהמשך במגמת הידרדרות. מכשיר האקמו הוא למעשה הסיכוי האחרון לחולים קשים שהנשמה לא מועילה להם. המכשיר נמצא בכמות מוגבלת בארץ: בפרוץ הקורונה היו בישראל 35 מכשירים. כעת אנו מפרסמים שבשבועות האחרונים נוספו עוד 17 מכשירים מתוך 30 נוספים שהמדינה הזמינה, אך לא כולם זמינים עדיין לשימוש. בתי חולים, ובהם אסותא באשדוד, קפלן ברחובות ומאיר בכפר סבא, יקבלו מכשיר לראשונה.

    לפי הנתונים בגל הראשון של הקורונה ועד לסוף מאי, היו 19 מטופלים במצב אנוש שהנשמה לא עזרה להם ונזקקו למכשיר. שלושה נפטרו במהלך החיבור למכשיר. מתוך 16 מטופלים שנעזרו באקמו, שמונה החלימו וכעת נמצאים בשיקום נשימתי או בביתם ושמונה נפטרו. כעת, בגל השני, המכשיר הותקן בגופם של 23 חולים, ו-15 עדיין מחוברים אליו. הסיוע במכשיר מתאים כאשר מדובר בחולה מונשם, שגם הנשמה בלחצים גבוהים כבר לא מצליחה לסייע לריאות שלו.

    ד"ר יגאל כסיף, מנתח לב בכיר ומנהל שירות האקמו בשיבא ויו"ר החברה הישראלית לאקמו אומר: "האקמו נהיה שחקן מרכזי מאוד בקורונה, מדובר במכשיר מציל חיים אמיתי. השקעת המשאבים והכסף הזו מצדיקה את עצמה ביותר כי זה מציל אנשים. אנחנו רואים אנשים ששורדים וחוזרים להיות פעילים. כרגע אנחנו בעיצומו של גל גבוה מאוד ויש הרבה עזרה בין בתי החולים, אבל המחיר של הטיפול באקמו הוא שבתי החולים נאלצים לצמצם מיטות בטיפול נמרץ".

    לדבריו, בעוד בזמן רגיל יש צורך באח אחד או באחות אחת למכשיר, בקורונה מכשיר האקמו הופך ל"צרכן כוח אדם היסטרי": "בקורונה הבעיה מסתבכת עם המיגון. קשה מאוד להיות איתו שמונה שעות של משמרת. אחיות עושות שני סבבים של שעתיים ולעיתים יותר מזה, וזה אומר שצריך כוח אדם כפול. כרגע שיבא עומד בארבעה מטופלי אקמו בו בזמן. הנהלת בית החולים קבעה שלא נוכל לקבל עוד חולה מעבר לשלושה, אבל אני לא יכול להתעלם אם חולה במיטה ליד יצטרך. אנחנו קורסים ונופלים מהרגליים".

    ד"ר חגי דקל, מנהל יחידת האקמו בוולפסון, הוסיף: "ברגע שאנחנו מבינים שהחולה במצב קשה אנחנו מחברים אותו לאקמו. עד עכשיו רוב החולים אצלנו התאוששו די מהר והצלחנו לגמול אותם".



    0 תגובות