נחנך בית הספר לקומנדו ב'מתקן אדם': "כאן יש את טובי הלוחמים"

    קובי פינקלר No Comments on נחנך בית הספר לקומנדו ב'מתקן אדם': "כאן יש את טובי הלוחמים"

    כשנה לאחר ייסודו של בית הספר לקומנדו בבסיס "בית ליד", עבר היום בית הספר למשכנו הקבוע ב"מתקן אדם". בית הספר נועד להכשיר ולאמן את לוחמי הקומנדו ביבשה בשלוש היחידות- דובדבן, מגלן ואגוז

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון), התקיים טקס חנוכת בית הספר לקומנדו ב"מתקן אדם" בראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיד ידעי, מפקד "עוצבת האש", תת-אלוף ירון פינקלמן, מפקד "עוצבת הקומנדו", אלוף-משנה קובי הלר, מפקדים נוספים ולוחמי העוצבה.

    כשנה לאחר ייסודו של בית הספר לקומנדו בבסיס "בית ליד", עבר היום בית הספר למשכנו הקבוע ב"מתקן אדם". בית הספר נועד להכשיר ולאמן את לוחמי הקומנדו ביבשה בשלוש היחידות- דובדבן, מגלן ואגוז, ולהוביל תהליך עוצבתי להכשרת לוחם קומנדו, דרך הכשרה אישית המאפיינת כל יחידה. בבסיס החדש הותקנו ונבנו מתקנים חדשים המותאמים לאופי פעילות היחידות.

    בית הספר נפתח כחלק מתהליכי בניין הכוח בתוכנית הרב שנתית ׳תנופה׳, וכחלק מתוכנית בהובלתו של מפקד זרוע היבשה, לשיפור איכות ההכשרה וחיזוק יכולות הקומנדו ביבשה. פתיחתו של בית הספר מהווה אבן דרך משמעותית בהכשרת לוחמי הקומנדו ובהצלחה במשימות ייעוד של העוצבה. יחד עם פתיחתו של בית הספר נחשף גם סמלו החדש של בית הספר.

    מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק אמר בטקס: "בחטיבת הקומנדו, יש את טובי המפקדים וטובי הלוחמים והיום יצקנו נדבך נוסף – תשתית שתאפשר לחדד את הקצה המבצעי ולעשות אותו יותר מושחז, מוכוון ומחודד לכל אתגר ולכל משימה".

    מדברי מפקד "עוצבת האש", תת-אלוף ירון פינקלמן אמר בטקס: "אנשי הקומנדו – עלו והצליחו, תחקקו את הסטנדרטים הנכונים, צקו את הנורמות הנכונות, חשלו את הכוח, המקצועיות ואת הדבקות במשימה. למדו פה והשכילו את הלוחמים הטובים ביותר שיש לנו ביבשה, ובצה״ל כולו, כאשר המטרה היא אחת ויחידה- ברגע המבחן, בין אם זה במבצע, בחירום או במלחמה, הכו באויב ונצחו".

    מדברי מפקד "עוצבת הקומנדו", אלוף-משנה קובי הלר אמר בטקס: "בדצמבר הקרוב נציין חמש שנים להקמת העוצבה. הקמת בית הספר הינה אבן דרך משמעותית ויום חג בחטיבת הקומנדו. לבית הספר יש תפקיד מרכזי בעיצוב הדנ"א של לוחמי ומפקדי חטיבת הקומנדו. עשייה רבה עוד לפנינו, נמשיך ונדייק את ההכשרה, נשפר ונבחן את עצמנו בכל רגע נתון, ונחזק את הלכידות העוצבתית".



    0 תגובות