ראה"מ ונשיא קולמביה השיקו את הסכם הסחר המשותף: "הסכם פורץ דרך"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ ונשיא קולמביה השיקו את הסכם הסחר המשותף: "הסכם פורץ דרך"

    מדובר בהסכם פורץ דרך עם הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית. בנוסף הכריז נשיא קולומביה כי יפתח נציגות סחר לחדשנות בירושלים

    ראש הממשלה בשיחת וידיאו עם נשיא קולומביה צילום: לעמ - עמוס בן גרשום
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא קולומביה איוואן דוקה השיקו היום (שני) באירוע משותף את הסכם הסחר החופשי בין ישראל לקולומביה באמצעות שיחת וידיאו, בו שיבח רה"מ נתניהו את נשיא קולומביה על פתיחת משרד חדשנות בירושלים.

    ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא קולומביה: "זהו רגע היסטורי ביחסים בין מדינת ישראל לרפובליקה של קולומביה, משום שאנחנו חוגגים היום שני אירועים חשובים: האחד הוא האשרור הסופי של הסכם הסחר החופשי בין שתי מדינותינו, ובנוסף, ההכרזה של קולומביה, שעכשיו הודעת עליה, לפתוח משרד של נציגות חדשנות בירושלים, בירת מדינת ישראל".

    עוד הוסיף ראה"מ, "החלטות אלה יוצרות פלטפורמה לשיתוף הפעולה בינינו שיביא את השותפות שלנו והידידות שלנו לגבהים מדיניים וכלכליים חדשים. יש בינינו גם שיתוף פעולה הדוק בנושאי ביטחון. איוואן, מנהיגותך במאבק נגד הטרור מהווה דוגמה לשאר אמריקה הלטינית".

    בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא קולומביה איוואן דוקה הכריזו הערב על סיום הליך האשרור של הסכם הסחר החופשי בין ישראל לבין קולומביה. מדובר בהסכם פורץ דרך עם הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית. חתימת ההסכם תייצר הזדמנויות למשק הישראלי בתחומים מגוונים, כגון חקלאות, טכנולוגיה, רפואה ועוד.

    הנשיא דוקה ציין כי יפתח משרד חדשנות, שימוקם בסמוך לרשות החדשנות הישראלית בירושלים. עוד הדגיש הנשיא כי קולומביה שואפת לפתח את החדשנות בארצה ושואבת השראה מהניסיון הישראלי.

    ראש הממשלה נתניהו בירך על אשרור הסכם הסחר ועל כך שקולומביה מצטרפת לשורה של מדינות, שמאז החלטת ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים, החליטו לפתוח משרדים רשמיים בבירה.

    מלשכת ראה"מ נמסר כי ראש הממשלה נתניהו ימשיך לפעול במטרה לעודד מדינות נוספות לפתוח נציגויות בירושלים.



    0 תגובות