הקפאת הריבונות; מנכ"ל מועצת יש"ע: "מאכזב ומכעיס"

    ישראל רובין 1 Comment on הקפאת הריבונות; מנכ"ל מועצת יש"ע: "מאכזב ומכעיס"

    יגאל דילמוני, מנכ"ל מועצת יש"ע לבצלאל קאהן במהדורת הבוקר על הקפאת תכנית הריבונות: "כשאתה מתחייב דבר כזה ורץ עליו בבחירות כנושא מרכזי ועכשיו אתה לא מקיים ודוחה אותו לתאריך בלתי ידוע – זה דבר שהוא מאוד מאכזב ומאוד מכעיס"

    צילום: מירי צחי
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, אומר כי תנועת ההתיישבות מאוכזבת מראש הממשלה נתניהו על הקפאת תכנית החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

    בראיון לבצלאל קאהן וחיים ולדר ב"מהדורת הבוקר" ב"קול חי" אמר דילמוני, כי "השלום עם איחוד האמירויות הוא אירוע משמח לכלל עם ישראל וגם לנו. בעניין הזה אין מחלוקת. אנחנו תומכים בכל מהלך שמפתח את ישראל. אבל זאת לא הנקודה שעליה אנחנו הכועסים, הנקודה היא שאנחנו בשנים האחרונות עמדנו מול ראש הממשלה, הוא היה אצלנו בביקורים ופגישות והייתה התחייבות להחלת הריבונות – זה היה הנושא המרכזי שעליו נתניהו רץ בבחירות ועליו הוא נבחר".

    דילמוני מוסיף: "בראשון לספטמבר 2019, לפני כמעט שנה, ראש הממשלה עמד באלקנה בפתיחת שנת הלימודים ואמר 'אנחנו נביא את הריבונות עוד השנה'. כשאתה מתחייב דבר כזה ורץ עליו בבחירות כנושא מרכזי ועכשיו אתה לא מקיים ודוחה אותו לתאריך בלתי ידוע ולהערכתנו לתאריך הרבה יותר רחוק – זה דבר שהוא מאוד מאכזב ומאוד מכעיס".

    "אבל ישנה נקודה נוספת", ממשיך דילמוני "לפי מה שאנחנו שומעים עכשיו מקושנר, היועץ של הנשיא האמריקאי טראמפ – ההסכמה הייתה להחיל את הריבונות יחד עם הסכמה ישראלית להכיר במדינה פלסטינית וקביעת גבולות. זה הדבר שמועצת יש"ע נלחמה נגדו. להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ללא תנאי זהו בוודאי דבר שאנחנו רוצים וחושבים שהוא נכון למדינת ישראל ולעם ישראל ולעתידה. זה הדבר הנכון מוסרית בעינינו כי זאת הארץ שלנו".

    בצלאל קאהן: "אולי הדברים מורכבים יותר, אולי ראש הממשלה רואה את הדברים בראייה רחבה יותר?".

    דילמוני: "אם זאת הייתה רק אג'נדה שלנו אז אולי היה אפשר לומר זאת, ש'דברים שרואים משם לא רואים מכאן', אבל זו הייתה ההתחייבות של ראש הממשלה. בישיבת הממשלה שהתקיימה בבקעת הירדן נתניהו הציג לנו מפה ואמר 'הנה, כאן אני הולך להחיל את הריבונות – זה סוכם עם האמריקאים. אני הולך על זה'. ושאלנו אותו אם זה בלי התחייבות למדינה פלסטינית והוא ענה 'מה פתאום, לא התחייבתי להקמה של מדינה פלסטינית", סיפר מנכ"ל מועצת יש"ע.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ישנם יהודים טובים, שחושבים שמדינת ישראל היא מעצמה עולמית, שיכולה להרשות לעצמה לעשות כרצונה. כולנו תלויים ועומדים בנסים. סיפור הריבונות ספק גדול אם היה מביא תועלת לעם ישראל, או אולי נזק גדול ואכמ"ל. לעומת זאת, ההסכם עם האמירויות הוא הישג עצום!!