הקואליציה דחתה את החוק של לפיד: איסור כספים קואליציוניים

    איתי גדסי 2 Comment on הקואליציה דחתה את החוק של לפיד: איסור כספים קואליציוניים

    השר יובל שטייניץ השיב להצעת החוק ואמר: "הדמוקרטיה המודרנית מניחה שנציגי ציבור מייצגים כמובן גם את כל טובת המדינה אבל מייצגים גם ציבוריים ספציפיים. ציבוריים שבחרו בהם. נציגי הקיבוצים וכדומה"

    צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק איסור כספים קואליציוניים, של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת. על פי החוק המוצע תימנע האפשרות לערוך הסכמים פוליטיים תקציביים הכרוכים בקידום אינטרסים אישיים או פוליטיים למתקשר, למפלגה או לגוף שהוא מייצג. כמו כן, מוצע להסדיר את הדרכים שבהן נקבעים הסכמים בין סיעות החברות בקואליציה.

    השר יובל שטייניץ השיב בשם שר האוצר: "הדמוקרטיה המודרנית מניחה שנציגי ציבור מייצגים כמובן גם את כל טובת המדינה אבל מייצגים גם ציבוריים ספציפיים. ציבוריים שבחרו בהם. נציגי הקיבוצים, נציגי המושבים נציגי עיירות הפיתוח, נציגי הנגב, נציגי הגליל, נציגי ההתיישבות ביהודה ושומרון, נציגי הישובים החרדים בבני ברק וכו".

    עוד הוסיף, "הדמוקרטיה המערבית מניחה של נציגות בפרלמנט היא לא רק נציגות אפלטונית כוללת אידיאלית של האינטרס העליון של המדינה והחברה ברור שזה מה שמדריך אותנו בראש ובראשונה אבל שיש טעם בגיוון הנציגות בפרלמנט כדי שמגזרים שונים באזורים גאוגרפיים שונים וסקטורים שונים יהיה להם כל ויהיה להם ייצוג ויהיה מי שידאג להם. ברור שזה תמיד היה גבול מסוים ואמרתי אבל ידידי רם בן ברק הרי תמיד יש המון ערכים ואינטרסים שמתנגשים זה בזה, זה לא הופך אותם ללא לגיטימיים, צריך את האיזון הנכון".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הצעת חוק של דיקטטור. אוי לנו אם לפיד יהיה ראש ממשלה.

    2. 1

      יש אנשים שעובדים. יש כאלה שלא. אלו שלא עובדים, זוכים למירב הכספים הקואליציונים. אחר כך מתפלאים למה יש אנטישמיות בעולם.