עיתונאי על הטיסה לדובאי: "מקווה שזה יהיה שלום אמיתי ופורח"

    ישראל רובין No Comments on עיתונאי על הטיסה לדובאי: "מקווה שזה יהיה שלום אמיתי ופורח"

    העיתונאי אריאל כהנא היוצא בטיסה לדובאי, בשיחה עם 'קול חי': "אנחנו בדרך לטיסה היסטורית עם אל על לאבו דאבי, מעל שמי סעודיה, רגע לפני הסכם שלום עם ישראל. אני מקווה שזה יהיה שלום אמיתי ופורח"

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכתב המדיני של 'ישראל היום', אריאל כהנא, היוצא היום (שני) יחד עם המשלחת הישראלית-אמריקאית בטיסה ישירה מישראל לדובאי אומר כי מדובר ב"טיסה הסיטורית" ומביע את תקוותו להמשך כינון יחסים תקינים בין המדינות "אני מקווה שזה יהיה שלום אמיתי ופורח".

    האזינו

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי' התייחס כהנא, השוהה כאמור בנמל התעופה בן גוריון בהמתנה לטיסה, לעובדה שבית הכנסת של נתב"ג, השוקק חיים רוב השנה – עומד שומם "כל כך עצוב לראות את השטיבלאך של נתב"ג ריקים, בלי מניין".

    בהמשך דבריו סיפר כהנא מנקודת מבטו על הטיסה ההיסטורית: "אנחנו בדרך לטיסה היסטורית עם אל על לאבו דאבי, טיסה שמביאה לכינון קשרים בין המדינות. בנוסף, הטיסה הזו של אלעל תחצה את השמים של סעודיה, אירוע שלמיטב ידיעתי לא קרה מאז קום המדינה – שמטוס ישראלי נכנס רשמית למרחב האוירי של סעודיה".

    לשאלת קאהן האם האם הכתבים תודרכו מבעוד מועד להתנהג באופן מסוים, או אולי להזהר להבליט את זהותם ענה כהנא: "לא, לא קיבלנו הוראות מיוחדות. להיפך, אני יכול לספר לך שבאבו דאבי היה להם חשוב לדאוג שלכל המשלחת יהיה אוכל כשר. אני חושב שגם באופן מעשי וגם באופן סמלי זה מאוד יפה ומלמד על האווירה", מספר כהנא.

    "בכלל", מוסיף הכתב המדיני של ישראל היום "לקהילה היהודית היה חלק משמעותי בכל התהליך הזה. אצלנו בארץ מקובל להבדיל בין יהודי לבין ישראל – אבל בשביל כל השכנים שלנו ולמעשה בכל העולם זה אותו דבר – לפני שהם הפשירו את היחסים איתנו הישראלים, הם הפשירו קודם את היחסים עם יהודים. אגב, אותו תהליך קורה בסעודיה, אם כי בקצב איטי יותר".

    לשאלת קאהן מתי יחתם סופית הסכם הנורמליזציה, ענה כהנא כי אין לדעת "אני לא בטוח שאפשר לציין מועד זמנים, תוכנן טקס בספטמבר – אבל האם עד אז יושלמו כל ההליכים הבירוקרטיים? אני לא בטוח".

    עוד ציין כהנא בנוגע להסכם, ואמר כי "בניגוד למה שקרה עם מצרים ועם ירדן, כאן יש לשתי המדינות אינטרס שההסכם יהיה מיושם בשטח".



    0 תגובות