תצפית נדירה בשמורת האלמוגים במפרץ אילת: "לפתע זהיתי מנטה במים"

    אליהו גרין No Comments on תצפית נדירה בשמורת האלמוגים במפרץ אילת: "לפתע זהיתי מנטה במים"

    פקח בשמורת האלמוגים באילת שיצא לצלילה הבחין במחזה מרהיב ונדיר: מנטה ענק: "אני צולל במסגרת תפקידי למעלה מ-15 שנים ומעולם לא ראיתי מנטה"

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

    צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

    מחזה מרהיב ונדיר: פקח היחידה הימית במרחב אילת של רשות הטבע והגנים, הבחין במנטה ענק בשמורת האלמוגים באילת.

    עמרי עומסי פקח יחידה ימית באילת, סיפר: "יצאתי אל הים בשמורה לשנרקלף, לפתע ראיתי מולי מחזה מדהים: מנטה ענקית בגודל כ-4 מטרים פורשת כנפיה במים. אני צולל במסגרת תפקידי למעלה מ-15 שנים ומעולם לא ראיתי מנטה. כשמה כן היא, ענקית".

    צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

    עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

    עדי ברש דוקטורנטית באוניברסיטת חיפה ויו"ר עמותת כרישים בישראל: "המין מנטה ענק הינו המין הגדול ביותר מבין הבטאים ואף נמצא בין חמשת דגי הסחוס הגדולים ביותר (כרישים ובטאים). מנטה ענק מגיעה לבדרך כלל לרוחב של 4.5 מטרים בבוגר, אך תועדו מנטות ברוחב של מעל 9 מטרים. כל זאת, מסינון פלנקטון ועל כן המנטה שוחה בגוף המים ומאתרת את הכתמים של יצורי הפלנקטון הקטנים".

    "מנטה הינה משאת נפשו של כל צולל הנכנס למים, אולם באילת תצפית כזאת היא נדירה. מנטת ענק נידוגה מסביב לעולם עקב הערך הגבוה של בשרה וסנפיריה והיא מוגדרת היום במצב שימור "פגיע" ע"י האיחוד העולמי לשימור טבע (IUCN)".

    "אם צילמתם מנטה ענק או כל כריש או בטאי אתם מוזמנים לדווח לרשות הטבע והגנים ולקבוצה כרישים בישראל, ולסייע למחקר, לידע ולשימור של דגי הסחוס".



    0 תגובות