כתב אישום נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

    ישראל רובין No Comments on כתב אישום נגד המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

    הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל חליל דויכאת, תושב יהודה ושומרון, בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון ז"ל והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור

    זירה בפתח תקווה צילום: דוברות איחוד הצלה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד המחבל חליל דויכאת, תושב כפר רוגיב בן 46, בגין רצח בנסיבות מחמירות של הרב שי אוחיון ז"ל והחזקת סכין שלא כדין בנסיבות מעשה טרור.

    על פי כתב האישום, הנאשם עבד כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה בהתאם להיתר עבודה חוקי תקף שניתן בעניינו. הנאשם שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא, ואללה".

    בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע, נטל הנאשם סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר. לאחר שחיפש קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין הנאשם בשעה 13:15 בערך ברב שי אוחיון ז"ל, שצעד מולו ברחוב.

    הנאשם שלף את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את המנוח 3 דקירות עמוקות. בשלב זה, הבחין עובר אורח במתרחש, וזרק לעבר הנאשם חפץ בניסיון לסייע למנוח. רק אז, הניח הנאשם למנוח אשר כבר היה במצב אנוש, החזיר את הסכין המגואלת בדם המנוח לכיס מכנסיו, והחל להתרחק בהליכה מהמקום, כשהוא אף שוקל אפשרות לדקור באופן דומה גם ישראלים יהודים נוספים. מיד לאחר מכן, הצליחו כוחות משטרה שהוזעקו והגיעו במהירות רבה מאוד לאתר, להשתלט ולעצור את הנאשם.

    בבקשת המעצר נכתב כי "נגד המשיב קמה עילת מעצר כיוון שמואשם בעבירה שדינה מאסר עולם, מואשם בעבירת ביטחון, ועבירה שנעשתה באלימות חמורה, באכזריות ותוך שימוש בנשק קר, חזקה כי קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה. נגד המשיב קמה עילת מעצר, שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הקטלנית והרצחנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור. מסוכנות רבה ומובהקת זו של המשיב מתגברת עוד יותר בשים לב לכך שלאורך חקירתו, על אף שנשאל על כך בהזדמנויות שונות במפורש, לא הביע כל אמפתיה, חרטה או צער ביחס לקורבן או בני משפחתו".



    0 תגובות