הטבת מס למי שיתקין ברכבו מערכות בטיחות חדשות

    צבי טסלר No Comments on הטבת מס למי שיתקין ברכבו מערכות בטיחות חדשות

    משרד התחבורה אישר הטבת מס למי שיתקין ברכבו מערכות בטיחות חדשות: מערכת להתרעה מפני שכחת ילדים ברכב, מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת התרעה במצב של עייפות

    רכב. אילוסטרציה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר שלוש מערכות בטיחות חדשות שיזכו את כלי הרכב הפרטיים בהם הותקנו, בתמריצי מס. זאת, במטרה לעודד ייבוא אישי ומקביל ורכישה של כלי רכב בטיחותיים יותר.

    על פי הוראת הנוהל המעודכנת שהפיץ אגף הרכב במשרד התחבורה ליבואנים,החל מינואר 2021 יוענקו תמריצי מס לכלי רכב פרטיים בהם יותקנו גם מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת התרעה במצב של עייפות והסחת דעת ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

    מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור מזהה מכשול בזמן נסיעה לאחור של הרכב ובולמת אותו באופן אוטומטי, עד לעצירה מוחלטת, למניעת התנגשות.

    מערכת למניעת שכחת ילד ברכב מתריעה בפני הנהג, באופן קולי וויזואלי, במידה וילד נמצא ברכב שדלתותיו סגורות, ללא נהג או נוסע במושב הקדמי. המערכת ממשיכה להתריע עד לניטרולה על ידי נהג הרכב.

    מערכת התרעה במצב של עייפות או הסחת דעת מנטרת את מצב הנהג באמצעות שילוב טכנולוגיות חישה בהן זיהוי הפנים, בדיקת מדדים פיזיולוגיים והתנהגות כלי הרכב. המערכת מתריעה באופן קולי וויזואלי כאשר הנהג עייף או שדעתו מוסחת, כשאינו מביט על הדרך או שאינו ערני למצב התנועה.

    בנוסף למערכות הבטיחות החדשות, משרד התחבורה מעניק הטבות מס עבור שורה ארוכה של מערכות בטיחות מצילות חיים, בהן התקנה של מעל כריות אויר, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות רוורס, חיישני חגורות בטיחות, מערכת בלימה אוטומטית בשעת חירום, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, מערכת לזיהוי תמרורי מהירות ומערכת לזיהוי רוכבי אופניים ואופנועים.



    0 תגובות