רב באוקראינה שחלה בנגיף, מפציר בחסידים: "מסוכן לטוס לאומן"

    אסתי פלד No Comments on רב באוקראינה שחלה בנגיף, מפציר בחסידים: "מסוכן לטוס לאומן"

    רב העיר מיורפול באוקראינה, הרב מנדי כהן בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מספר על הטיפול בנגיף בבית החולים באוקראינה שבגללו הגיע לסכנת חיים, ומבקש מהחסידים לשקול שוב את הטיסה לאומן, "הרופאים בישראל אמרו לי, אם היית מאחר ביומיים לא היינו יכולים להציל אותך". והאנטישמיות הגוברת כעת במדינה

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב מנדי כהן רב העיר מריופול שבאוקראינה חלה בנגיף הקורונה והובהל ארצה במטוס פרטי באלונקה מיוחדת ובמצב קשה מאוד לטיפול רפואי בישראל, התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' לקראת ראש השנה ודרישה לטיסות לאומן, "שליח בן 43 נפטר לאחר שחלה בקורונה בגרמניה, לכן אנחנו מאוד זהירים. מצבי באוקראינה הדרדר כנראה בגלל טיפול לקוי ולכן הטיסו אותי טיסת חירום לארץ. המצב ב"ה השתפר אחר 4 שבועות".

    הסכנה באומן היא גם מהידבקות אבל הכי מסוכן הוא הטיפול הרפואי הירוד שיש במדינה וגורם על פי הדיווחים לריבוי תמותה מהקורונה, "הכמות של החולים פחות מהארץ אבל כמות הנפטרים היא עצומה, הרפואה שם נכשלת. אין שם מספיק תרופות ולא מכונות חמצן. אין יכולת להתמודד עם הנגיף. אם בימים כתיקונם המצב של בתי החולים שם בעייתי בוודאי בזמן מגיפה שהוא הרבה יותר חמור. אני באופן אישי עברתי את זה ורק בימים האחרונים התחלתי לעמוד על הרגלים אני אדם צעיר (39) ללא מחלות רקע" מספר הרב מנדי כהן.

    הרב מנדי מגולל את סיפור האישי הקשה שעבר בחודש האחרון, "אני לא באתי לומר לאנשים מה לעשות, כחסיד אני יודע מהו קשר עם הרבי. אבל אני חייב לשתף את נקודת מבטי, לפני 4 שבועות בבת אחת הרגשתי שקיבלתי את הנגיף בערב שבת, הלכתי לביה"ח והייתי הסכנת חיים. הצוות הישראלי שהביאו אותי לארץ אמרו לי שאם הייתי מאחר ביומיים לא יכלו להציל אותי".

    כרגע המצב מסוכן באוקראינה אומר הרב מנדי כהן בגלל האנטישמיות והוא מסביר, "תמיד שיש קושי כלכלי ומתח ואי יציבות מאשימים את היהודים והאנטישמיות עולה. בערב תשעה באב נכנס גוי לביתה"כ ושאל אם מדובר בבית הכנסת וניסה להרוג יהודים, ללא תושייה של השומר הכל יכל להיגמר אחרת".

     



    0 תגובות