אנשי השנה תש"פ: הפוליטיקאי שלכם לשנת תש"פ 2020

    עמית דניאל 2 Comment on אנשי השנה תש"פ: הפוליטיקאי שלכם לשנת תש"פ 2020

    חבר הכנסת יעקב אשר או דווקא חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי? ואולי האיש שלכם לשנת תש"פ 2020 בפוליטיקה הוא בכלל יועז הנדל? היכנסו, דרגו והשפיעו!

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השנה הפוליטית החולפת היתה סוערת במיוחד, היא נמשכה עוד מהשנה שקדמה לה, בה היו שתי מערכות בחירות לא פשוטות שהסתיימו ללא הכרעה ברורה. בשנת תש"פ, לא היתה ברירה לנתניהו ולגנץ אלא לשבת יחד ולהקים ממשלת אחדות. הממשלה, שהוקמה בשיטה פריטטית ועל כנפי הקורונה, הספיקה בתוך זמן קצר להגיע לחיכוכים רבים ולאיומי בחירות, לעתים – גם לבחירות ממש.

    בחרנו חמישה פוליטיקאים שמסמלים, כל אחד בדרכו, דרך מעניינת בפוליטיקה הישראלית.

    1. ישראל אייכלר

    הח"כ משכבר הימים, זה שהגיע מעולם התקשורת והמשיך לדבר עם הקהל דרך בימת כנסת ישראל, ממשיך לעורר סערות כשעומד איתן על עמדות המגזר ממנו הוא בא.

    מהחכי"ם הבולטים, מחוץ לליכוד, שגיבו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעיתו שרה בתיקים שנפתחו בעניינם, אך מנגד לא חושך את שבט ביקורתו מול מהלכים שסותרים את הלך הרוח החרדי.

     

    2. מיכאל מלכיאלי

    יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, וחבר וועדות חוץ וביטחון וועדת חוקה. "אני בוגר המהפכה", אוהב לומר בכל עת והוא אכן כזה. הח"כ הנמרץ שלא מוותר על שטייגען מדי יום (בכל זאת, בוגר 'חברון' הגבעה) ומספר בגאווה על הדרך הארוכה שהיה עושה בתור נער צעיר לשיעוריהם של גדולי ישראל.

    לא הרבה יודעים, אבל מדובר אף בתלמיד חכם, חיבר 2 ספרים, מוסר שיעורים באופן קבוע, ופעיל בארגוני 'קירוב' שם בין היתר משמש כשליח ציבור בימים הנוראים. בכנסת הוא נחשב לח"כ חברתי מהשורה הראשונה, ושיאן חקיקה. בציבוריות הישראלית קנה לו שם של ח"כ צעיר משכיל – בעל 2 תארים – ומבטיח. הוא אהוב מאוד ומחובר לשטח בנימי נפשו.

    3. בצלאל סמוטריץ'

    היחסים בין המפלגה הדתית לאומית לבין החרדים ידע במשך השנים עליות ומורדות אך נדמה שהחיבור בין ח"כ סמוטריץ' לחרדים הוא עמוק ונמצא באיזור האידיאולוגי, הרבה לפני המפגש הפוליטי.

    כעת, כשסמוטריץ' נדד עם מפלגתו לאופוזיציה הוא דואג גם משם לאתגר את כל הבא בסביבתו ודומה כי לא מעט חברי כנסת בקואליציה היו מעדיפים אותו לצידם בדיוני הכנסת. בנוסף, סמוטריץ' שכיהן לתקופה כשר התחבורה הוכיח שמגדל השן יכול להישאר ריק – אם רק רוצים. השר השיב לפניות ציבור סביב השעון ודאג, אם היה צריך, להוציא אוטובוס נוסף של קו 402 מבני ברק במוצאי שבת בשעת לילה מאוחרת.

    4. יעקב אשר

    האיש שאת הקריירה הציבורית המרכזית שלו עשה כראש עיר מוצלח במיוחד (בני ברק) ועבר לכנסת בסערה, הגיע בשנה החולפת לתפקיד בכיר ברשות המחוקקת – יושב ראש וועדת החוקה – אחת הוועדות החשובות ביותר והמרכזיות ביותר במסלול שצריך לעבור חוק ממוצע. גם שם, התגלה כיו"ר קשוח מחד אך מלא הומור מאידך וכזה שבא לעבוד. לעבוד טוב.

    5. יועז הנדל

    האיש שהתחיל כיועץ בכיר בלשכת נתניהו לפני מספר שנים, גרם לאותו נתניהו להיכנס למסלול שבו הוא יוחלף וירד בפעם השניה מכס ראשות הממשלה, לפחות לפרק זמן ממושך.

    הנדל, בשיתוף פעולה יוצא דופן עם צבי האוזר, גם הוא בוגר "הלשכה", היו הפוליטיקאים הכמעט יחידים עם ניסיון ב"כחול לבן" והיוו אבן משקל משמעותית במערכת הפוליטית. בחודשים האחרונים, בתפקידו כשר תקשורת, מגלה הנדל פתיחות רבה ורצון לסייע להמון העם בדרך פשוטה וקלה.

     

     

     

    התש"פ שהיתה – מי יבחרו לאנשי השנה | הרשימה המלאה



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בן גביר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      בן גביר!!!!!!!
      למה לא הכנסתם אותו לרשימה???
      85,000 מצביעים!!!!
      מעדיפים את יועז הנדל? מה זה אמור להיות? בן גביר שייך לציבור החרדי עוד יותר מסמוטריץ'!
      ר-ק בן גביר איש א מ ת ! ! !