יוסי דגן: "לחשוף את החלקים הסמויים בהסכם"

    אריאל שרפר No Comments on יוסי דגן: "לחשוף את החלקים הסמויים בהסכם"

    רגע לפני החתימה על הסכם השלום מול איחוד האמירויות, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דורש לראש הממשלה: "לחשוף את החלק הסמוי בהסכם מול איחוד האמירויות – חשש מקריסה מוחלטת של הקפאה ביו"ש והכרה במדינת טרור"

    יוסי דגן צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם השלום מול איחוד האמירויות שייחתם היום (שלישי) בוושינגטון מביא גם לקולות ולחששות קשים מצד ראשי ההתיישבות.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, קורא היום לראש הממשלה בנימין נתניהו לחשוף את כל פרטי ההסכם מול איחוד האמירויות כולל מה שהוא מכנה "החלקים הסמויים", כלומר הסכמות שלא כתובות בנוגע להתיישבות ביו"ש.

    "לצערנו כרגע נראה שראש הממשלה רוצה להביא לתמונה של הישג בכל מחיר, גם במחירים שהציבור לא יהיה מוכן לקבל ולכן באופן חסר תקדים איש לא יודע מה סוכם", מזהיר דגן.

    "החשש הוא מקריסה מוחלטת של כל ההתחייבויות כלפי הציבור לחיזוק ההתיישבות לאורך השנים. החשש הוא מהחלק הלא כתוב מהסכמה להקפאת תכנון ביהודה ושומרון, והכרה במדינת טרור בלב הארץ", מדגיש ראש מועצת שומרון.

    לדבריו "ראש הממשלה ממלא פיו במים. לציבור יש זכות לדעת על מה הוא חותם, ומה המחיר שהוא ישלם על ההסכם. המחשבה שיהיה ניתן להעלים מהציבור פרטים חשובים, כמו הקפאת בנייה או הקפאת ריבונות – בלתי מתקבלת על הדעת".

    דגן מוסיף "מדינת ישראל, בשונה מאיחוד האמירויות, היא דמוקרטיה, בישראל המנהיגים נבחרים על ידי העם, והם לא עושים כל מה שעולה על דעתם. יש מצע, הציבור בחר ימין והוא אמור לקבל ימין. הסתרת מידע קריטי מהציבור היא זריית חול בעיני הציבור. הסתרת המידע מחשש מביקורת מצד הציבור, היא צעד שאין לו מקום במדינה דמוקרטית".

    כזכור, דגן היה ממובילי הדרישה במחנה הלאומי מראש הממשלה לעמוד מול הלחץ האמריקני ולהחיל ריבונות מלאה על כל הישובים ביו"ש מבלי להסכים להקמת מדינת פלסטינית.

    על פי פרסומים בארה"ב ומסרים שהגיעו מהבית הלבן, מחיר ההסכם עם איחוד האמירויות הנו וויתור או דחיית החלת הריבונות על יהודה שומרון והבקעה כפי שהבטיח ראש הממשלה ב-3 מערכות בחירות. "הציבור בישראל לא יקבל קריסה אידאולוגית גם תמורת תמונה מוושינגטון, ובודאי שלא יקבל הקפאת בנייה ולא ביטול הריבונות בלב הארץ" – סיכם דגן – "על זה נתניהו נבחר 3 פעמים, ואת זה הוא צריך לקיים".



    0 תגובות