יו"ר הכנסת בירך בערבית את מנהיגי המדינות הערביות: "מנהיגים אמיצים"

    איתי גדסי 1 Comment on יו"ר הכנסת בירך בערבית את מנהיגי המדינות הערביות: "מנהיגים אמיצים"

    יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את מנהיגי איחוד האמירויות ובחריין על מהלך השלום ההיסטורי ואמר, "העמידה האיתנה על זכותנו על הארץ, ובצידה העוצמה שצברה ישראל, חברו יחד כדי שידנו המושטת לשלום תענה". יו"ר הכנסת שיבח את נשיא ארה"ב על פריצת הדרך המדינית

    צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעמי השלום. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא היום (שלישי) דברים נרגשים מעל דוכן הכנסת, במהלכם בירך בשפה הערבית את מנהיג איחוד האמירויות הערביות ואת מלך בחריין, לקראת ההסכמים הצפויים להיחתם בעוד שעה קלה.

    יו"ר הכנסת פתח את נאומו ואמר: "זה למעלה מ-25 שנים, שהחלום על הרחבת מעגל השלום במזרח התיכון, היה נראה לרבים בלתי אפשרי. ההנחה הייתה שרק ויתורים מרחיקי לכת על חלקי מולדת יאפשרו את שבירת מעגל העוינות כלפי ישראל".

    "אולם, העמידה האיתנה על זכותנו על הארץ, ובצידה העוצמה שצברה ישראל, חברו יחד כדי שידנו המושטת לשלום תענה בידי מנהיגים אמיצים אשר עשו את מה שרבים לפניהם ידעו שהוא נכון, אך לא העזו לעשות" אמר לוין.

    יו"ר הכנסת העביר מסר למנהיגים הערבים, "אני מבקש לברך מכאן המנהיג בפועל של איחוד האמירויות הערביות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ואת מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, על החלטתם לחתום היום על הסכם שלום עם ישראל, הסכם שיביא שגשוג, כלכלה חזקה, יחסי תיירות ומסחר בין המדינות, ותרומה מכרעת ליציבות ולביטחון באזורנו".

    לוין גם שיבח את נשיא ארה"ב, "הטקס המרגש העתיד להתקיים בעוד זמן קצר בבית הלבן, הוא תוצאה ישירה של המדיניות האמיצה ופורצת הדרך שהוביל הנשיא דונלד טראמפ, מאז החל את כהונתו בבית הלבן".

    עוד הוסיף, "אני מבקש להודות לנשיא דונלד טראמפ, לסגן הנשיא מייק פנס, ליועץ הנשיא ג'ארד קושנר, לשגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, ולכל מי שהיו שותפים לפריצת הדרך החשובה הזו".

    בסיום דבריו אמר יו"ר הכנסת, "חברות וחברי הכנסת, ביום המיוחד הזה אני מבקש לשלוח מכאן ברכה נאמנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. הנהגתו הנחושה והחזון המדיני שהציב, הופכים היום לנגד עינינו למציאות של שלום ושל תקווה".

    את נאומו סיים לוין בפסוק: "עושה שלום במרומיו, הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואמרו אמן".

    כמו כן, במהלך היום קיים יו"ר הכנסת היום שיחת וידיאו עם 60 שגרירים ובכירי נציגויות בישראל, ובירך אותם בשנה טובה לקראת השנה העברית החדשה.

    "הגיע הזמן לשנות גישה", אמר היו"ר לשגרירי מדינות העולם. "ישראל כאן כדי להישאר, את דרישות הפלסטינים לא ניתן למלא וכפי שאנחנו רואים, הרבה בזכות ארצות הברית וממשל טראמפ, מדינות רבות כבר מכירות בכך.

    יותר ויותר מדינות מבינות שהקיצוניות אינה משרתת דבר ויש הרבה מה להרוויח מקשר עם ישראל. לראייה ההסכמים שעומדים להיחתם היום עם איחוד האמירויות ובחריין. הגיע הזמן ליחס הוגן ומאוזן כלפי ישראל מצד כל מדינות העולם. מספיק עם הצעות והצבעות אנטי-ישראליות בפרלמנטים ובאסיפות ברחבי העולם".

    ח"כ לוין התייחס גם למצב האוכלוסיה בלבנון ואמר: "ליבנו עם אזרחי לבנון. מצבם הקשה והסיוע אליו הם זקוקים הם מעבר לסוגיית היחסים בין המדינות. המצב אליו הם נקלעו הוא תוצאה של שחיתות והשתלטות החיזבאללה על לבנון".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה זה 'חלקי מולדת'?
      זה חלקי ארץ הקודש!!!!
      צריך לשנות את הדיבור שמדברים על הארץ!