מענה חירום: מחלקת קורונה ענקית הוקמה בחניון התת קרקעי בבלינסון

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מענה חירום: מחלקת קורונה ענקית הוקמה בחניון התת קרקעי בבלינסון

    בבית החולים בלינסון הוקמה מחלקת קורונה היכולה להכיל 206 מיטות אשפוז בחניון התת קרקעי של בית החולים. המחלקה הוקמה בתוך חודשיים ובעלות של 36 מיליון ש"ח

    צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע מצוקת המיטות במחלקות הקורונה, מחר (חמישי) יפתח מתחם האשפוז התת קרקעי לחירום בבילינסון מקבוצת שירותי בריאות כללית הכולל 206 מיטות אשפוז. במתחם צפויים להקלט מחר כ 40 חולים מאיזור הצפון במסגרת מבצע "ערבות הדדית".

    סך ההשקעה בפרויקט 36 מיליון שקלים. המתחם יכיל 206 מיטות אשפוז. 200 עמדות הנשמה. 4 מרכזי בקרה ושליטה לרפואה מרחוק עם מצלמות במעגל סגור. מערכות זרימת אויר בלחץ שלילי. מעל 100 אנשי צוות ושמירה קפדנית על בטיחות הצוותים המטפלים.

    בניית המתחם המיוחד הושלמה בזמן שיא של כחודשיים, במבצע מורכב, נבנו בשתי קומות החניון התת קרקעי של בילינסון ארבע מחלקות טיפול נמרץ. בניית בית החולים לקורונה נעשתה על ידי אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון.

    המתחם משתרע על פני 5,000 מ"ר ויכלול 206 מיטות טיפול נמרץ נשימתי ומכשור רפואי מתקדם. הקמת מחלקות החירום בחניון בית החולים בילינסון מאפשר מוכנות כפולה – טיפול בחולי קורונה קשים במתחם נפרד והמשך תפקוד של בית החולים תוך שמירה על סטנדרט רפואי לכלל המטופלים בבית החולים.

    התשתית שהקים משרד הביטחון עבור בילינסון, תאפשר פתיחה מהירה של בית חולים ממוגן, בכל מצב חירום. בבית החולים החדש לקורונה הוכשרו 20 עמדות לביצוע דיאליזה לחולי קורונה, כמו גם האפשרות לשימוש במכשיר אקמו (חמצון חוץ גופי). בנוסף רכב "ספארי" מיוחד יפנה את החולים למתחם בית החולים לחולי קורונה.

    מנהל מחוז מרכז באגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, אסף שחם הסביר על חשיבות הפרוייקט: "מרגע קבלת המשימה ממשרד הבריאות פעלנו במהירות להשלמת הפרויקט. הקמנו את בית החולים באופן מודולרי, כך שניתן יהיה לקפלו בתום משבר הקורונה ולהקימו מחדש כבית חולים ממוגן בכל אירוע חירום עתידי, לרבות תרחיש מלחמתי".

     



    0 תגובות