מתוך מאות תקני רופאים שהובטחו – פחות ממחצית אוישו

    אליהו גרין No Comments on מתוך מאות תקני רופאים שהובטחו – פחות ממחצית אוישו

    בעוד מחלקות הקורונה בבתי החולים עמוסות, וצוותי הרפואה והמנהלים חוששים משחיקת כוח האדם הקיים ומיציאת צוותים לבידוד, מאז מארס נקלטו בפועל בבתי החולים רק 251 רופאים חדשים. מנהלי בתי החולים: "מחדל בהתהוות, למה צריכים להתחנן?"

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה שבתי החולים חדלים לקבל חולי קורונה ומפסיקים פעילויות לא דחופות, נחשפים הנתונים המדאיגים והמקוממים הבאים: מתוך 700-650 תקני רופאים שהובטחו לבתי החולים מתחילת המשבר, פחות ממחצית אוישו בפועל. בעוד מחלקות הקורונה בבתי החולים עמוסות, וצוותי הרפואה והמנהלים חוששים משחיקת כוח האדם הקיים ומיציאת צוותים לבידוד, מאז מארס נקלטו בפועל בבתי החולים רק 251 רופאים חדשים. כך על פי הפרסום הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'.

    בסך הכל, היו אמורים להיקלט בבתי החולים, כאמור, 700-650 רופאים מתחילת המשבר. בגל התחלואה הראשון, בחודש מארס, ניתנה לבתי החולים תוספת של כ־300-250 תקנים; ב־20 ביולי הודיע שר הבריאות, יולי אדלשטיין, על תוספת של 400 תקני רופאים נוספים, לאחר שביתה שקיימו האחים והאחיות.

    המספרים הללו בעלי חשיבות רבה מאוד. איתנותם של בתי החולים, סף הספיקה שלהם ומוכנותם לקלוט חולים קשים עומדים בבסיס ההחלטה על צעדי הסגר, כך שתוספת התקנים לכוח האדם הרפואי עשויה להשפיע על חומרת הצעדים המושתים על הציבור.

    כך, למשל, בדו"ח מתחילת החודש של צוות מומחי "הברומטר", המייעצים לפרופ' רוני גמזו, נכתב כי "ניכרת עלייה בשחיקת הצוותים בחלק מבתי החולים ובחששם מפני גל התחלואה הגובר. באחדים מהמוסדות לא הוחלפו צוותי הקורונה כבר תקופה ארוכה". בדו"ח צוין בהבלטה גם מספרם הגבוה של החולים והמבודדים בקרב הצוותים הרפואיים, עלייה ש"תורמת משמעותית להתגברות העומס על הצוותים הרפואיים".

    נכון לאתמול (שני) בבוקר, נמצאים במדינת ישראל 772 אנשי צוות שאובחנו כחולים מאומתים בקורונה – מהם 167 אחים ואחיות ו־1,010 רופאים ורופאות. נוסף עליהם, 3,157 אנשי צוות נמצאים בבידוד, מהם 889 צוותי סיעוד ו־430 צוותי רפואה.

    יו"ר ארגון רופאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן מזהיר: "זה מחדל בהתהוות. נתנו תקנים לבתי החולים, אך כרכו את האיוש שלהם באיוש של 250 תקנים שנתנו בפעימה הראשונה. זה מנגנון טיפשי של משרד האוצר, שרוצה לשלוט בכל ופוגע במערכת. הבעיה של משרד הבריאות היא לא כמה מכונות הנשמה יש, אלא הצוותים הרפואיים שקורסים. צריך לקלוט רופאים עוד היום ולהכשיר אותם, כך שיוכלו לטפל בחולים כבר בחורף".



    0 תגובות