נתניהו במתקפה על כחול לבן: "כשאני נלחם על הבריאות, הם מתעסקים בפוליטיקה"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו במתקפה על כחול לבן: "כשאני נלחם על הבריאות, הם מתעסקים בפוליטיקה"

    המחלוקת החריפה בממשלה יוצאת החוצה, ראה"מ תוקף את כחול לבן על רקע אי הסכמתם לקבל את הצעתו להטיל סגר מלא כולל הגבלות על ההפגנות. גנץ כינס בבהילות את סיעתו וביקש לשמוע את חוות דעתם של המומחים. הערב צפויה הממשלה לקבל החלטה על הידוק הסגר

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיווחים על המחלוקת בין ראש הממשלה שמעוניין להביא להחלטה על סגר כבר היום (רביעי) כמעט מוחלט על המשק לאור גל התחלואה הדרמטי, לבין היועמ"ש וכחול לבן המתנגדים להגבלות על קיומן של ההפגנות והודיעו כי רק במקרה של סגר מלא כולל הגבלה משמעותית על תפילות יסכימו גם להגבלות על ההפגנות.

    ראש הממשלה נתניהו פתח במתקפה על כחול לבן לאור התעקשותם על המשך ההפגנות ואמר: "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות – הפגנות ותפילות בחללים סגורים".

    נתניהו הבהיר, "אני תומך באופן מלא בזכות להפגין, אבל כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי".

    לדברי ראה"מ, "היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי עושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו".

    בעקבות המחלוקת החריפה בממשלה, שר הביטחון גנץ כינס התייעצות דחופה עם חברי קבינט הקורונה מכחול לבן גנץ הנחה לדרוש את זימון אנשי המקצוע הרפואיים לשמוע את עמדתם ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות.

    גנץ הורה לשרים "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת  התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד".

    גנץ הבהיר כי "נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש  השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה".



    0 תגובות