"צה"ל מוכן ומתאים את עצמו כל העת למלחמה" | ראיון סיכום שנה עם האלוף מוטי ברוך

    קובי פינקלר No Comments on "צה"ל מוכן ומתאים את עצמו כל העת למלחמה" | ראיון סיכום שנה עם האלוף מוטי ברוך

    שנה סוערת עברה על כוחות צה"ל: הקורונה הגיעה גם לבסיסים וכאילו זה מה שהיה חסר בין האימונים המפרכים כחלק מההכנה הבלתי פוסקת בצה"ל למלחמה | קובי פינקלר פגש את האלוף מוטי ברוך לשיחה מסכמת שנה | צפו

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסכמים שנה באתר קול חי. שנה משמעותית ודרמטית עברה בגזרה הצבאית. המתיחות הגואה בצפון והטרור בגבול הדרום מעסיק את מנהיגי המדינה ולצד הטיפול בקורונה, נערכים בצה"ל ללא הרף למגוון תרחישים. יצאנו לשטח האש ולקריה בתל אביב, אל קומת המטכ"ל לשיחת סיכום שנה עם מפקד הגייס המטכ"לי ומפקד הכשרות האימונים, האלוף מוטי ברוך.

    "בשנה הבאה נחזור לשגרת אימונים בכח מלא", מעריך האלוף ברוך בפתח שיחתנו, "מגיפת הקורונה לא פסחה גם על צה"ל, מה שגרם לעיכוב בגיוס לוחמי המילואים אבל בשנה הבאה נדע להתמודד עם זה בצורה הנכונה". כאמור, חצי שנה שרמת אימוני המילואים ירדה משמעותית בשל מגיפת הקורונה. אך עם זאת, מפקד ההכשרות והאימונים מדגיש: "את ההכשרות לא עצרנו בשום שלב, למרות ובנוכחות הקורונה. אני יכול להגיד שאימנו כבר מספר חטיבות, כשההיענות של חיילי המילואים גבוהה. אנשים באים, רוצים לשמור על כשירות ומבינים את החשיבות של צה"ל חזק שמבוסס על אמונים ותרגילים. לא אומר שאין אתגרים". אנחנו נפגשים בסיום תרגיל ארוך בן חמישה שבועות מתישים ברחבי הארץ של קורס מפקדי הפלוגות ומפקדי הגדודים בצה"ל.

    האם צה"ל ערוך למלחמה למרות כל מגבלות הקורונה והתקציב? נשאל האלוף ברוך. "צה"ל ערוך למלחמה. צה"ל מתאמן ומכין את עצמו למלחמה. אמנם זו לא אותה מציאות שהיתה בעבר ולא מעט מהפרמטרים השתנו כולל העובדה שהאויבים התעצמו, אבל אנחנו מוכנים בהחלט". באשר למתאר הקרב ותנאי השטח מסביר האלוף ברוך, "האתגרים היום יותר גדולים והם מוכוונים לאזורים האורבניים, הדבר מאתגר אותנו מבחינת לחימה ואליו אנחנו נערכים. בתרגילים אנחנו עושים הכול על מנת לדמות את מצב האמת,  ולכן אנחנו מתאמנים גם בשטחים אורבניים. המתאר שאנחנו מתכוננים אליו הוא גם ללבנון וגם לעזה", הוא אומר.

    פינקלר בשטח האימונים

    האלוף ברוך נושא איתו תפקיד נוסף – מפקד ההכשרות והאימונים. אני שואל אותו למה צריך לשנות את ההכשרות? "אנחנו בהבנה שצריך לאחד כוחות ולהתאמן יחד", הוא אומר ומסביר כיצד זה קורה בפועל, "אחרי הכשרה בסיסית וראשונית שנעשית בשריון, בתותחנים או ביחידות אחרות, צריך להתאמן יחד וזאת אנחנו עושים בתפיסה החדשה".

    ואם תהיתם מהו "הגיס המטכ"לי", האלוף מסביר: "הגיס הוא מפקדה משימתית למלחמה ליום פקודה, ככה אנחנו בונים אותה ככה אנחנו מכינים אותה. היא מבוססת על אנשי מילואים מנוסים שביום פקודה אמורה לקבל כוחות. כמובן שאותה מפקדה תפעיל כוחות תחת פיקוד הצפון בעת מלחמה".

    האם אתה מודאג מהידרדרות למלחמה? "אני לא מודאג, לא שאין איומים זה לא שלא יכולות להיות התפתחויות. אנחנו מסתכלים בעיניים פקוחות על המציאות ומבינים את האתגרים, מבינים את ההתפתחויות ומנצלים אותן וגם את הסיכונים שבדבר, וככה נערכים גם בפיקוד הצפון וגם בכלל צה"ל".

    אני שואל את ברוך על המתיחות בצפון שגברה לאחרונה: "פיקוד הצפון וצה"ל ערוכים כבר למעלה מחודש, נכונים לכל התפתחות ואני חושב שאם תהיה כזאת התפתחות אנחנו נגיב בעצמה".

    ונסיים בברכת גמר חתימה טובה ויהי רצון שיקוים בנו הפסוק: "השם ילחם לכן ואתם תחרישון.."

    צילום: ישי נויימן
    עריכת וידיאו: מנדי אור



    0 תגובות