מנכ"ל 'הדסה': "הצעדים שננקטים לא נכונים; צריך לאתר את 'מדביקי העל"

    ישראל רובין 2 Comment on מנכ"ל 'הדסה': "הצעדים שננקטים לא נכונים; צריך לאתר את 'מדביקי העל"

    מנכ"ל המרכזים הרפואיים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין בשיחה עם 'קול חי': "אני לא מוצא מענה אמיתי לבעיות בתוכנית ההיערכות ל-1500 חולים קשים; צריך לאתר את 'מדביקי העל"

    מנכ"ל ביה"ח הדסה פרופ' זאב רוטשטיין צילום: Flash90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל המרכזים הרפואיים 'הדסה', פרופ' זאב רוטשטיין אומר כי המצב בבתי החולים אינו קל: "אנחנו עובדים כמו משוגעים. המצב קשה. יש  לנו למעלה מ-121 חולים מתוכם 18 מונשמים, בטח כולם כבר עייפים מהמספרים הללו אבל אחרי כל אחד ואחד מהחולים שלנו זו טרגדיה שלימה של מחלה לא פשוטה וחלק מהחולים שלנו חולים קשה מאוד וצריך להציל אותם בכל מיני אמצעים".

    האזינו

    בראיון לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' כאן ב'קול חי', אומר פרופ' רוטשטיין: "המדינה שלנו "הכי טובה" (במרכאות) מכל העולם, כיוון שלא נקטו באמצעים שאחרים נקטו בהם והמצאנו כל מיני אמצעים משל עצמינו".

    פרופ' רוטשטיין מצביע על חוסר מענה לבעיות האמיתיות מצד הממשלה: "קראתי בעיון רב את התוכנית שפרסמה הממשלה, של היערכות ל-1500 חולים קשים תוך שבוע. ושוב, אני חושב שאנחנו טומנים את ראשנו בחול כי שוב אני לא רואה את הדברים שבאמת צריכים לעשות מופיעים שם".

    לדבריו "עלינו לאתר את מדביקי העל. אותם אלו שמסתובבים המון בין אנשים ויש להם נטייה להידבק בקלות יתרה והם מסתובבים ומפיצים את המחלה ללא ידיעתם. איך מגיעים אליהם? באותה שיטה שהשב"כ מאתר את חייבי הבידוד. אני קורא לכל אלו שפוגשים הרבה אנשים ומסתובבים הרבה – ללכת להיבדק".

    במענה לשאלה האם לא היה עדיף לאשפז את החולים בבית, מחשש מהזיהומים המסתובבים בבתי החולים, ענה פרופ' רוטשטיין: "הזיהום הכי גדול זה הקורונה. אני לא מאחל לאנשים שזקוקים לאשפוז שיטופלו בבית, דרך אגב 75 אחוז מהחולים מאושפזים בבית ממילא כי אין מספיק מקום ואנחנו נוטים לשחרר את כל מי שהוא קל, אבל יש צורך להבין שהמחלה הזו מדרדרת די מהר ולכן צריך להשגיח על החולים כל הזמן ולא לעזוב אותם לרגע".

    בנימה אופטימית אומר פרופ' רוטשטיין: "בסופו של דבר עם ישראל ינצח כי אנחנו באמת עם חזק. בינתיים מה שחסר זו החלטה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לכאורה מדביקי העל הם ה"חיוניים" שעובדים באש ובמים, מה תעשו? שלא יעבדו?…

    2. 1

      זההה ללאאאאאאאאאאאאאאאא נכון