הישג לשכבות החלשות: גיל הזכאות למס הכנסה שלילי יירד לגיל 18

    איתי גדסי 1 Comment on הישג לשכבות החלשות: גיל הזכאות למס הכנסה שלילי יירד לגיל 18

    בנוסף, תינתן אפשרות להגיש תביעה למענק עבודה על שנת 2018 והלאה

    משה גפני צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע משבר הקורונה הכלכלי והסגר הנוכחי, ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) לאחר יום דיונים ארוך לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למענקי העבודה.

    בסיכום אליו הגיעו נציגי משרד האוצר יחד עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וחבר הועדה ח"כ ינון אזולאי סוכם כי בתקציב מס הכנסה שלילי לשנת 2021, גיל הזכאות למענק יירד ותיבחן האפשרות לזכאות הגשת מס הכנסה שלילי מגיל 18 במקום 23 הקיים היום.
    בדיוני תקציב רשות המיסים לשנת 2021 יישבו הצוות המקצועי במשרד האוצר יחד עם היו"ר ח"כ גפני וח"כ אזולאי ויגיעו להסכמות בעניין.

    בנוסף, לאחר שהתגלה עוול בחוק המענק החד פעמי שניתן לאזרחים, כשרשות המיסים ניצלה לקונה משפטית הקובעת שמי שלא הגיש דוחות כספיים בשנת 2018 לא יזכה לקבלת המענק, בסיכום של ח"כ גפני, אזולאי ופינדרוס הוכנסה הסתייגות שגם מי שלא הגיש את הדוחות הכספיים של שנת 2018 יזכה כעת לקבלת המענק החד פעמי.

    ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את התיקון לחוק מענקי העבודה לאוכלוסיות החלשות, ואישרה תוספת שתינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 ₪.

    עוד נקבע, כי תינתן מקדמה, על חשבון המענק, שתחושב על בסיס המענק לו זכאי העובד או העצמאי בשנת 2019. בנוסף קובע החוק, כי שיעור המקדמה יהיה 25% מהמענק בעבור כל חודש בשנת 2019 ובלבד שסך כל המקדמה לא תפחת מ–500 שקלים חדשים.

    נוכח דרישת ועדת הכספים לכלול בהסדר גם בני משפחה העובדים בעסק שבבעלות אחד מהם, שונה השיעור מ-67% בנוסח החוק המקורי, ונקבע על 62% כאמור, במסגרת הסתייגות של ח"כ הילה שי וזאן, על מנת לאפשר את מימון השינוי.

    התיקון הוכנס במסגרת מדיניות הוועדה במהלך תקופת הקורונה, שלא למנוע מענקים מבני משפחה העובדים בעסק המשפחתי, על רקע המצב הקשה במשק, וכך שבני משפחה העובדים יחד בעסק, חווים פגיעה כפולה, זאת למרות שהחוק המקורי לא מקנה את המענק לבני משפחה.

    בנוסף קובע החוק, כי גם עצמאי הזכאי למענק לעצמאי, יהיה זכאי לתוספת למענק ולתשלום מקדמה, באופן דומה.

    עוד נקבע במסגרת התיקון, כי הזכאות לקבלת מענק הוצאות קבועות עבור החודשים מאי-יוני 2020, תחול על עסקים שמחזור עסקאותיהם בשנת 2019 היה נמוך מ-300,000 שקלים חדשים, גם במקרה של ירידה במחזור עסקאותיהם באותם חודשים ב 25% בהשוואה לחודשים מקבילים בשנת 2019 (במקום 40% כפי שקבוע כיום בחוק).

    תיקון נלווה, שהוכנס לדרישת הוועדה במסגרת חוק הביטוח הלאומי, קובע כי גם מי שעדין לא הגישו דוחות מס הכנסה לשנת 2018 יהיו זכאים למענק לכל אזרח (750 ש"ח).

    תיקון נוסף, שהוכנס לבקשת הביטוח הלאומי, קובע כי אדם שיוצא לחל"ת בשנית וזכאי לדמי אבטלה, יהיה זכאי להם עד לחודש אוקטובר, גם אם עוד לא נרשם בשירות התעסוקה או שרישומו לא נקלט עדיין.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתי יצרו את תוספת הנכים שהממשלה אישרה