אושר סופית: הגבלת יציאה של אדם להפגנה – עד 1000 מטר ממקום מגוריו

    איתי גדסי No Comments on אושר סופית: הגבלת יציאה של אדם להפגנה – עד 1000 מטר ממקום מגוריו

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק הקורונה, לפי החוק המתוקן ניתן יהיה להגביל יציאה של אדם להפגנה לטווח של עד 1000 מטר ממקום מגוריו; האופוזיציה התנגדה בתוקף: "חוק דיקטטורי"

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שלישי לרביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. בחוק תמכו 46 חברי כנסת ו-38 התנגדו.

    על פי ההצעה, הממשלה תוכל להכריז על "מצב חירום מיוחד בשל נגיף הקורונה" למשך שבוע, אם שוכנעה בהתפשטות רחבה של הנגיף הגורמת לפגיעה חמורה בבריאות הציבור ובתנאי שתקנות הסגר עומדות בתוקף; את ההכרזה תוכל הממשלה להאריך לתקופות נוספות של שבוע עד סה"כ 21 ימים, והיא תובא לוועדת החוקה בסמוך להחלטה על ההארכה, והוועדה תוכל לבטל את ההכרזה בדיעבד. הממשלה באישור ועדת החוקה יכולה להאריך את ההכרזה לתקופות נוספות של שבועיים כל עוד תקנות הסגר בתוקף.

    גם ב"מצב חירום מיוחד" שיוכרז בעת סגר, לא ניתן יהיה למנוע לחלוטין תפילות, הפגנות או טקס דתי, אך ניתן יהיה לקבוע הגבלות על ההתקהלות בהם, לרבות הגבלה על מספר המשתתפים. כמו כן ב"מצב חירום מיוחד", ניתן יהיה להגביל את היציאה של אדם להפגנה עד למרחק המותר ליציאה ממקום המגורים, העומד בתקנות הנוכחיות על 1000 מטר.

    לצד זאת, ניתן יהיה לצאת לטיפול רפואי גם אם אינו "טיפול רפואי חיוני" וכן כי אדם עם מוגבלות השוהה במסגרת חוץ ביתית יוכל לבקר את הוריו או את האפוטרופוס שלו.

    טרם ההצבעה, נאמו חברי הכנסת. ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת), אמר: "מדובר בחוק שדגל שחור מתנוסס מעליו ואינו חוקתי", יואב סגלוביץ (יש עתיד-תל"ם) טען כי "כחול לבן והליכוד הפכו ברית-לא–קדושה למטרה פסולה. האופוזיציה הרבה יותר אחראית מהממשלה", אורנה ברביבאי ציינה כי "ראש הממשלה איבד את השליטה על כל תחומי החיים והאזרחים ייקחו אחריות. מדובר בסגר פוליטי, שהוטל רק מטעמים פוליטיים", מאיר כהן הזהיר מפני "מדרון חלקלק".

    ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו): "אחת הבעיות שהציפו בפנינו במשלט הקורונה היו התקנות. מתברר שאף אחד לא מבין את התקנות שהממשלה הוציאה. הבעיה הנוספת שאמרו לנו העובדים במשלט, היא אובדן האמון של הציבור. יש הוראות בידוד לבאים מחו"ל אבל ראש הממשלה מגיע להמון תומכיו אחרי ששהה בחו"ל, שני עוזריו מפירים בידוד וכן הלאה. אין כל היגיון. 30 איש יכולים לנסוע באוטובוס מירושלים לחיפה אבל שניים על מגרש טניס אסור? חיילים נסגרו חודש שלם במוצב, אבל תלמידי ישיבות יכולים לחזור לבתים צפופים ומשפחות גדולות. כשיש החלטות מסוג זה, הציבור לא מאמין ובלי אמון א"א לנצח את הקןרונה. ב17 טיסות מאומן היו חולי קורונה מאומתים. מה שעושה ראש הממשלה זהו רק הפחדה. המשבר הוא ניהולי – ראה"מ הוא מנהל כושל וככזה הוא צריך להסיק מסקנות".

    ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) : "החוק המובא הוא פיגוע כנגד אזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל נמצאת בתהליך של הידרדרות. כשהחוק יעבור, איש מאתנו לא יוכל לטעון שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. הפכנו לדיקטטורה. היה דבר אחד ויחיד שהטריף את נתניהו עכשיו וזה ההפגנות. נתניהו מוציא למילה שקרן שם רע. ההפגנות מערערות את יציבות משטרו של נתניהו ויש שיאמרו גם מנטלית. יש כאן תעמולה שקרית מכוונת".

    ח"כ יאיר גולן (מרצ) "התכלית היחידה של כל מה שנעשה במשכן הכנסת היא היחלצות נתניהו מהמשכן ומאימת הדין. כתוצר לוואי של ההשחתה הזאת, נקבל את הכלכלה הפגועה ועוד. זה לא יעצור את המחאה, והזעם שהולך ומצטבר ברחובות ימצא את דרכו לפרוץ. כשם שלא נעצרה המאה אחרי מחדל 73', היא גם לא תעצור ב2020. אנשי הליכוד, תארזו מזוודות כי בקרוב אתם תעברו לצד של האופוזיציה".

    ח"כ מרב מיכאלי: "שולחים חיילים לסתום את הפה לאזרחיות ואזרחים. משלה שלא מוכנה לשאת בתוצאות הבלתי נסבלות של ההחלטות שלה, אותה ממשלה שולחת חיילים וחיילות שנועדו להגן על המדינה, כדי למנוע מאזרחים זכות בסיסית. אני כאן כדי להצביע נגד מה שהממשלה הזו מחוללת".

    יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, יעקב אשר (יהדות התורה) סיכם: "יכול להיות שהיו טעויות, אבל לא שמעתי אף אחד מהאופוזיציה שאומר לא לפתוח. כולם נחמדים. אף אחד לא רוצה להיות האיש הרע. צריך גם לומר מה לא לעשות, לא רק מה לעשות. ניהלנו דיון ארוך וממצה בוועדה. הפרוטוקולים יעידו. גם אם מישהו מחר ירצה ללכת לבגץ, אני מוכן להגיד – עשינו עבודה מקצועית. האזנו ובדקנו כל דבר".

    "נדבקים בהפגנות או לא, נדבקים יותר בבתי כנסת? אני לא אוהב את החיבור, גם כשהוא נעשה על ידי חלק מחברי", הוסיף ח"כ אשר. "לא היה צריך להיות החיבור הזה. אם מורה צריך להגיד ל-40 תלמידים, ממחר אסור לשחק בכדור, אבל חלק מהילדים יכולים, ברור שמורה כזה מאבד שליטה על הכיתה. זו מהות החוק. יש פגיעה בזכות ההפגנה. בוועדה הגנו על הזכות הזו ואני הגנתי על הזכות הזו. יסוד התביעה שלא יהיה מצב שמדברים על מצב חירום, להכניס מדינה לסגר שאף אחד לא רוצה, אי אפשר שמימיני מיכאל ומשמאלי גבריאל וכאן רוקדים וכאן מפגינים".



    0 תגובות