מפקד מערך החקירות האפידמילוגיות: "היעד שתוך שעתיים אנשים שאומתו יחקרו"

    קובי פינקלר No Comments on מפקד מערך החקירות האפידמילוגיות: "היעד שתוך שעתיים אנשים שאומתו יחקרו"

    אל"מ רלי מרגלית מפקד מערך החקירות במפקדת אלון בפיקוד העורף בראיון מיוחד: "אנחנו בדרך לשפר מאד את איכות החקירה ואת מספרי החקירות האפידמיולוגיות. היעד שתוך שעתיים אנשים שאומתו יחקרו"

    פיקוד העורף צילום: פלאש 90
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל"מ (אלוף משנה) רלי מרגלית, היה עד לא מכבר מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף. לא חשב בכלל שיגיע הטלפון מהפיקוד שהנחה אותו לקבל את הפיקוד על מערך הבדיקות במדינה.

    המערך היה בתחילת הדרך בידי משרד הבריאות, אבל מהר מאד הבינו במשרד שרק גוף גדול ויעיל כמו הצבא יכול לנהל מערך כזה וביעילות.

    הצבא קיבל את מערך החקירות עם כ-500 איש כולל אחיות ובצבא הבינו שזה מעט עבור מדינה כמו ישראל. ואז המספרים גדלו. "הוספנו חיילים והגדלנו את המערך הראשוני מ-500 אנשי משרד הבריאות ושלוש מאות חיילים לעוד כ- 700 חוקרים ועוד 500 סלקטורים" מספר לנו אל"מ מרגלית.

    ומוסיף: "הרשויות גם הן הקצו חלק מהאנשים שלהם לטובת החקירות וכך נוספו מ- 255 רשויות עוד כמה מאות. בעתיד הקרוב נוסיף עוד 200 בנות שרות לאומי שיודעות ערבית ונגייס חרדים וחרדיות לצבא לטובת הפרוייקט ולטובת האוכלוסיה המיוחדת הזו כך שהמערך יעלה עד ל-2500 חוקרים עד 1.11. זו בשורה", אומר לנו מרגלית ומרגיע אותנו בנושא איכות החקירות וקטיעת שרשרת ההדבקה "אנחנו בדרך לשפר מאד את איכות החקירה ומספרי החקירות. הכיוון שלנו הוא להגיע בתוך שעתיים לחקירת אדם מאומת כדי להגיע כמה שיותר מהר לאנשים שהיו סביבו. כיום זה לוקח יותר מידי זמן".

    'אז מה הבעיה להכשיר בתוך יום חוקרים'? אני חוקר את החוקר הראשי. "לעלות מ- 700 חוקרים מיומנים ל- 2500 לוקח זמן. הם צריכים ללמוד 29 מצגות ואח"כ ללמד בעצמם. זה לא פשוט. אבל תוך חודש לדעתי, נגיע ליעד של 3000 חקירות ביום. יש לנו יעד. חייבים להוריד את המספרים. התנהגות האוכלוסיה היא לא מספיק טובה. אם לא תהיה משמעת זה לא יעבוד. בעלות יחסית נמוכה אנחנו יכולים להוריד את רמת התחלואה אומר לנו אל"מ רלי ומסכם "אני מאד אופטימי אנחנו בפיקוד העורף בונים מכונה מצויינת שתעבוד עבור כולנו".



    0 תגובות