ניסוי קליני ראשון: חולי קורונה שעברו טיפול ניסיוני שוחררו בריאים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on ניסוי קליני ראשון: חולי קורונה שעברו טיפול ניסיוני שוחררו בריאים

    התרופה, המבוססת על תאים אנושיים שנתרמים מאנשים בריאים, פותחה בהדסה בשיתוף עם חברת "אנלייבקס" וכיום היא הניסוי הקליני הראשון בעולם בחולי קורונה

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) שוחרר לביתו החולה החמישי מבין חמשת החולים הקשים והקריטיים, שקיבל טיפול חדשני במסגרת ניסוי קליני ראשון בעולם, בטיפול בתאים אנושיים הנלקחים מתורם בריא.

    חמשת חולי הקורונה (COVID-19), 3 מהם במצב קשה ו- 2 במצב קריטי, טופלו בביה"ח הדסה עין כרם תחת ניסוי קליני בתרופה חדשנית, אלוסטרה, שפותחה בהדסה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס. כל חמשת החולים שוחררו בריאים מבית החולים לאחר הטיפול בממוצע חמישה- שישה ימים לאחר קבלת התרופה, וכולם היו שליליים לווירוס הקורונה ביום השחרור.

    "אלוסטרה" פותחה על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך – מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה, וכבר נוסתה בהצלחה בעבר בעשרה חולי ספסיס (אלח דם), הנחשבת למחלה קשה שכיום אין לה תרופה.

    "אלוסטרה מיועדת לטיפול במגוון רחב של מקרים שבהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, מה שמוביל לעלייה בהפרשות של חלבונים על ידי תאים של מערכת החיסון –הנקראים ציטוקינים וגורמים לסערה ציטוקינית", מסביר פרופ' מבורך. "פעילותה מתבצעת על ידי טיפול בתאים שנלקחים מתורם בריא והינדוסם במעבדה באופן שירסנו עם הזרקתם לגוף החולה את הדלקת או סערת הציטוקנים הפוגעת מאוד בחולים".

    הניסוי בחולי קורונה נערך תחת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, והחוקר הראשי בניסוי היה פרופ' ואן הירדן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח הדסה עין כרם.

    מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה".

    מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין אמר לאחר הצלחת הטיפול: "למרות המלחמה מסביב ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו ושמחים שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אורי בן דב
      בשורה נהדרת לכולנו. ישנם בארץ מונשמים במצב קשה…. אנא, הגיעו אליהם והצילו אותם בזמן