ארבעת המפגינים – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר • דעה

    אריאל שרפר No Comments on ארבעת המפגינים – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר • דעה

    בתקופה מאתגרת שבה לכל תרחיש גם אם אינו אפשרי במציאות יש הנחיה מיוחדת משלו, גם הרמזים הנסתרים בארבעת המינים מקבלים משמעויות חדשות ברוח הזמן המצויה בטווח אלף מטרים מהבתים ומגדירה וגם תוחמת מחדש את האמרה העממית הנושנה: "הפגנה, לא חשוב על מה, לא רוצים את- השלם את החסר- במדינה…"

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההנחיות המשתנות ומעמידות את סבלנות כל אדם במבחן עמידות ברוח לא מצויה ובמציאות לא צפויה (ולעתים גם לא שפויה) מראש הכוללת שימוש במד-מרחק בכל יציאה מהבית לצורך חיוני, מחייבת שינוי תודעתי של הגדרות ידועות ומוכרות לצד חוויות חדשות ומאתגרות כגון משלוחים עד פתח הבית של דירות עראי מפורקות העשויות לרוב מברזל שבמפגש עם הראש גורם לתפיסת מציאות כואבת למדי בבחינת -ושמחת בחגך והיית אחחח- וגם מציב גבולות חדשים למחאה העממית התורנית(או החילונית, תלוי היכן מתגורר המעלה את המחאה על ראש שמחתו בימים דחופים אלה).

    אם בפסח עוסקים מדי שנה בארבעת הבנים, ויש מהדרין המוסיפים כיסא לבן-חמישי שיתכן שלמרבה הצער בשנה שעברה לא הגיע בתירוץ שהוריו בקבוצת סיכון, הגיוני שבחג הסוכות הבא עלינו לטובה-ובאישור להגיע מראש ללא חשש קנס כספי גבוה כי אין מדובר באורח ממש הנכנס לשטח-בנוי ללא הזמנה לאשפוז זמני- יש להיערך מחדש (ובמקוריות רבה יותר מעוד בדיחה על שרשראות הדבקה לסוכה) למציאות מחייבת של ביטול מצוות הקהל והתאמת כל אדם לתבנית נוף דירתו וקרבתה לצורך השתתפות עצמית בהפגנת ידע כללי והגדרת כל משתתף על פי בניין-אב בית-דין להקלה בזיהויו הסוציולוגי כדי להתנהג בהתאם לנהלי המשרד להפגנת הסביבה: 

    "מפגין לולב"- משקיף על המציאות במבט שנדמה כמתנשא מלמעלה למטה בשל גובהו, ולפיכך קל לאיתור- אך עם זאת מפתיע בהחלטתו שלא לבלוט בשטח אלא להביע את מחאתו מרחוק באמצעים טכנולוגיים ובתחכום שאינו מסגיר את דעתו האמיתית והשלמה על המצב המורכב(ולא על האתרוג המורקב רח"ל). יש לו טעם טוב לפיו יש לשמור על השדרה שליד הבית מכל פיצול ושבבי קוצים חדים אך אין לו ריח ולכן השפעתו הינה לטווח מוגבל התלוי במספר העוקבים אחריו מרחוק. נשמע לדעת תורה- אבל עלול להרחיק לכת במעשה שאינו רצוי ולהסתכן בדו"ח בקנס או בקיינעס. מומלץ ליטול לפני כל ארוחה בסוכה(לא בשבת כמובן). 

    נטילת ארבעת המינים. צילום: David Cohen/FLASH90

    "מפגין אתרוג"- מעדיף לשמור על עצמו בקופסה שגרים בה כי כל יציאה ממנה יש בה טעם לפגם וסכנה לפסילה לכן נחשב לשקט במיוחד ומעוניין בשימור המצב הקיים ואף מציע בהפגנתיות דרכים חדשות ומאתגרות- או אולי יותר נכון לומר מאתרגות- להיטיב עם אוהביו ולבוא חשבון המבדיל בין חושך לאור עם אוהביו בלשון סגי-נהור( עם קוצו של יוד ובלי הא). המפגין מהזן האתרוגי ימצא תמיד סיבה טובה לשמור על הכללים החדשים ולעשות את כל מה שצריך כדי שיטיבו עם אחרים בבחינת מה טובו אוהליך בעיקר אם הם במרחק מטרים בודדים ולא מבודדים ממקום סגור ללא חשש טבל ושרץ בידו ושביעית שווא. בקי במעשה מרכבה ובתשובת המשקל(במיוחד אם הוא ממוצא תימני). 

    "מפגין הדס"הוא לא יודע למה הוא נמצא בשטח- אבל ברור שאי-אפשר לפספס אותו כי ריחו נישא למרחוק ומעיד על כך שכל פעולה שלו משולשת מבחינת העצמה ומה שנדמה כתחרות עם "מפגין הלולב" על דרכי הפעולה הנכונים תוך כדי טשטוש העובדה שאין סיבה אמיתית למה שהוא עושה אבל הוא חייב לעשות את זה בכל מקרה. טיפוס סתגלן שלא ירתע ממשימות קשות כמו למשל להסביר לשוטר למה היו לו באוטו הרבה מאד בקבוקי שתיה ומגשי פיצה בניחוח איטלקי משובח אפילו שבתעודה שלו כתוב שהוא עובד בבנק ששם כידוע אף פעם אין סיבה למסיבה(אלא רק כשלקוח שהבאיש ריחו עושה מעשה חוב).

    "מפגין ערבה"יתכן שהוא המסוכן מכולם כי אין לו טעם וריח ולפיכך הוא נשאר בבידוד עד שימצא שלילי ויוכל לחזור לחשוב חיובי. למרבה ההפתעה גם בהיותו מבודד חברתית עד כדי תחושת ניכור וריחוק של יותר משני מטרים משאר המפגינים הוא המצוי ביותר שאין הפגנה שלמה בלעדיו וגם אם אינו עושה ומבין כלום חיוני שיהיה שם כדי להפגין נכוחות ואולי גם להיעצר בשידור חי ולהיחבט ברצפה לפחות חמש פעמים עד שיוריד מים מהמכתזית( רצוי שהמעשה יתועד ויופץ ניידית לכל מקום ואתרא קדישא למען יראו ויריעו).

    והעיקר שיעשו כולם אגודה אחת לחיסול-סגר פסח כהלכתו ויתפללו כולם הושע-נא והושיעה נא אבינו אתה ויזכו לישב בסוכת עורו של לוויתן עם מסכה ובלי אישפוזין. 

    ושמחת בחגך והפגנת בביתך!

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]  



    0 תגובות