משרד הבריאות: סוכות פתוחות ייחשבו כשטח פתוח

    צבי טסלר No Comments on משרד הבריאות: סוכות פתוחות ייחשבו כשטח פתוח

    לאחר שבתקנות שאישרה הממשלה הוגדרה 'סוכה' כשטח סגור שאין להכניס עליו אדם אחר, סיכם ח"כ יעקב אשר עם משרד הבריאות כי סוכות פתוחות ייחשבו כשטח פתוח

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפתרון למנייני החג: בתי כנסת רבים שביקשו לקיים מניינים בחוץ כהוראת הרבנים, והכינו סוכות גדולות ומאווררות כדי לקיים בהן את תפילות החג, נדהמו כאשר אמש בהחלטות הקבינט פורסם כי 'סוכה' תיחשב כשטח סגור.

    מיד לאחר פרסום החלטות הקבינט החלו שר הפנים אריה דרעי ויו"ר וועדת החוקה חה"כ יעקב אשר לפעול להבהרת ההגדרה מול שר הבריאות יולי אדלשטיין והיעוץ המשפטי, כך שלא תיפגע האפשרות להתפלל ולהתקהל כפי המותר.

    הבוקר בוועדת החוקה אמר אשר כי "סוכה סגורה היא כמו כל חדר בבית, אבל אם יש סוכה פתוחה, כמו הצללות שיעשו מנייני תפילות רבים המתקיימים בחוץ, ניתן להחשיב זאת כשטח פתוח".

    בתגובה ענתה המשנה ליועהמ"ש משרד הבריאות כי הסיכום הוא ש"אם יש דפנות של עד 51% ניתן לקיים התקהלות כפי שנקבע שמותר לקיים בשטח פתוח".

    יו"ר וועדת חוקה יעקב אשר בירך על הסיכום שהושג בעניין הסוכות הפתוחות ואמר: "אני מברך את ידידי השר אריה דרעי על שיתוף הפעולה מול שר הבריאות להבהרת הגדרת 'סוכה' בנוסח התקנות, כך שלא יפגע באפשרות להתקהל כפי המותר בשטח פתוח תחת הצללת סוכה".



    0 תגובות