מכתב הרופאים החרדים: "אין לנו חיים מיותרים בכדי לוותר עליהם"

    צבי טסלר No Comments on מכתב הרופאים החרדים: "אין לנו חיים מיותרים בכדי לוותר עליהם"
    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע המספרים המדאיגים בתחלואת הקורונה והפרסומים על ההתרחשויות בציבור החרדי, פונים היום קבוצה של אנשי רפואה והצלה חרדים בקריאה נחרצת להקפיד על כל הנחיות הבריאות.

    במכתב שהופץ היום (שישי) לכלל הציבור החרדי באמצעות עשרות אלפי חרדים בוגרי לימודים בתכניות קרן קמ"ח (קידום מקצועי חרדי) ועליו חתומים קבוצה של רופאים, אחים, ופרחי רפואה הם מתארים את ההתמודדות היומיומית הבלתי אפשרית במחלקות בבית החולים ומתריעים "אין לנו חיים מיותרים לוותר עליהם".

    במכתב שאותו הם מתארים כ"זעקה דחופה" הם מפרטים על העבודה השוחקת יחד עם עוד אלפי עובדי מערכת הבריאות שנלחמים מלחמת חורמה בנגיף וכותבים "כמי שפוגשים יום יום במשך חצי שנה את החולים ואת סיפורי הטרגדיות של נפטרי הקורונה, בהן גם רבים מאנשי שלומנו מהציבור החרדי, אנו חשים שהגיעה העת לזעוק ולהתחנן: די".

    בהמשך מתייחסים אנשי הרפואה החרדים למצב השמירה על ההנחיות בציבור החרדי וכותבים "אנו רואים את הצורך הדחוף בחיזוק הערך הנעלה ביותר של קדושת החיים וחובת השמירה על הנפש ועל הבריאות. לזלזול והציניות הרווחים בקרב חלקים מהציבור החרדי, אין כניסה למחלקות הקורונה. לכאן נכנסים רק הכאב, הסבל, הצער ועוגמת הנפש".

    לצד הפניה לעמיתיהם בוגרי תכניות הלימודים של קרן קמ"ח לסייע בהעברת המסר למשפחות והקהילות בציבור החרדי, הם מוסיפים קריאה מיוחדת לחרדים לבוא ולחזק את כוחות הרפואה בישראל "הצלת החיים וסיוע לכלל ישראל בעתות מצוקה, הם חלק בלתי נפרד מהזהות החרדית, אנו בטוחים שרבים נוספים מהציבור היקר שאנו חלק ממנו, יכולים וצריכים להצטרף אלינו לעבודת הקודש".

    לדברי מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח: "זאת זעקה אותנטית שבאה מתוך הציבור החרדי על ידי רופאים ואנשי הצלה שמתמודדים עם התחלואה הנוראית באופן יומיומי ועדים גם לנעשה בקהילות החרדיות. זאת האחריות הציבורית שלנו להביא את דברי הרופאים החרדים לכלל הציבור בתקווה שהדברים ישפיעו ויסייעו להפחית את התחלואה בציבור הישראלי כולו".



    0 תגובות