ממצאי צה"ל חושפים: חיזבאללה ממשיך לשקר

    קובי פינקלר No Comments on ממצאי צה"ל חושפים: חיזבאללה ממשיך לשקר

    בכיר בחיזבאללה טוען כי אתרי ייצור הרכיבים לטילים מדויקים של חיזבאללה בלב שכונות ומבנים אזרחיים בביירות שחשף צה"ל – משמשים למטרות אזרחיות, מנגד בצה"ל טוענים כי בידיהם הוכחות שהמפעל משמש לייצור טילים

    כח צה"ל בגבול לבנון | אילוסטרציה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לחשיפה השבוע של שלושת אתרי ייצור הרכיבים לטילים מדויקים של חיזבאללה בלב שכונות ומבנים אזרחיים בביירות – בכיר בדוברות של חיזבאללה דיבר ואמר שזה אתר אזרחי. בהודעת דובר צה"ל שהופצה, אמ"ן חושף כי למעשה כל מכונה באתר מיועדת לייצור רכיבים של טילים מדויקים. מהצד זה יכול להראות כמו מכונות רגילות לחיתוך מתכת, אבל כל מכונה שם מיועדת לייצור רכיבים לטילים מדויקים.

    מנהל האתר באל ג'אנוח, מחמד פא'אד רמאל, דיבר ואמר שהוא לא פעיל חיזבאללה. קיים חומר מודיעיני שמראה בבירור שהוא משקר ושהוא משוייך לחיזבאללה. הוא פעיל ביחידת ייצור הטילים המדויקים של חיזבאללה. הוא אף ביקר מספר פעמים באיראן עם פעילים נוספים.

    בכל הקשור לאתר בשואיפת, אשר ממוקם באופן תת קרקעי מתחת למתחם של חמישה בניינים אותו חיזבאללה מסרב לפתוח לכתבים.

    סביב האתר בשואיפת זוהו תנועת חשודות בימים שמאז החשיפה, במסגרתן הגיע רכב מסחרי לאתר ויצא ממנו מספר שעות לאחר מכן. משם המשיך הרכב לאתר תת-קרקעי הממוקם מתחת לבניין מגורים אזרחי ונמצא בשימוש חיזבאללה. צורפו תמונות של הרכב החשוד אשר נכנס במהלך היום לאחר החשיפה של האתר.

    התיעוד מוכיח שוב כי חיזבאללה משתמש באזרחים כמגן אנושי. במציאות בלבנון שאחרי הפיצוץ בנמל ובעין קאנה, כל תושב לבנוני צריך להיות מוטרד מפעילות חיזבאללה בלב אוכלוסייה אזרחית.

    כל הדברים הללו מתקשרים לאירוע עין קאנה לפני שבוע וחצי, שם נהרג שם פעיל חיזבאללה בעקבות תאונת עבודה. מה יקרה אם יהיה פיצוץ באחד האתרים הללו? האתרים האלו הם מתחת קומפלקסים של עשרות רבות של משפחות.

    כידוע, שני פרויקטים שחיזבאללה מתמקד בהם: הסבה לטילים מדויקים, וייצור טילים מדויקים. שני אתרים נחשפו לפני כשנתיים. בהם כבר לא משתמשים. לפני שנה חשף צה"ל אתר ייצור בבקאע. ועדיין, כבר חודשיים שצה"ל פרוס לאורך הגבול מחשש לתגובה של החיזבללה.



    0 תגובות