לטובת ברוכי; ח"כ אליהו חסיד התפטר מהכנסת

    ישראל רובין No Comments on לטובת ברוכי; ח"כ אליהו חסיד התפטר מהכנסת

    ח"כ אליהו חסיד שנכנס לכנסת בעקבות התפטרותו של השר ליצמן במסגרת החוק הנורבגי – הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת לוין. ח"כ ברוכי ישוב לתפקידו כח"כ | מינוי של סגן השר איציק כהן אושר והוא יכהן כשר במשרד האוצר ושר השיכון כאשר ליצמן סגנו יכהן כסגן שר במעמד שר

    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) הגיש לפני זמן קצר את מכתב התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת יריב לוין. זאת, לאחר חזרתו של ח"כ יעקב ליצמן לכנסת במסגרת החוק הנורבגי מאחר וחדל לכהן כשר.

    על פי פרסומים שונים, בשבועות האחרונים שררה מתיחות בסיעת יהדות התורה סביב זהות חבר הכנסת שיאלץ לוותר על משרתו עקב התפטרותו של ליצמן. הסאגה הסתיימה כאשר ח"כ חסיד ביקש את רשותו של מורו ורבו כ"ק האדמו"ר מגור, להפסיק את כהונתו בכנסת 'למען השלום' ובכך לוותר לח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה על התפקיד.

    במכתב שהגיש ליו"ר הכנסת ציטט חסיד את המשנה במסכת עוקצין וכתב "אמר רבי שמעון בן חלפתא, לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום, שנאמר (תהלים כט) 'ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום'. וכן אמר רבי שמעון בן יוחאי 'גדול שלום שכל הברכות כלולות בו".

    "אתמול", כתב חסיד "ביקשתי את אישורם של גדולי ישראל לפרוש מן הכנסת, למען השלום וכדי לשמר ולהעצים את האחדות והאחווה בין מפלגות אגודת ישראל ודגל התורה, המרכיבות יחד את סיעת יהדות התורה. בהתפטרותי זו יוכל ח"כ הרב אליהו ברוכי (דגל התורה) לשוב ולכהן בכנסת ולהמשיך בפעליו הברוכים".

    בתוך כך, לפני שעה קלה אושר בישיבת הממשלה מינוי של סגן השר איציק כהן (ש"ס) לתפקיד שר במשרד האוצר. במקביל, יכהן כהן כשר השיכון, כאשר ח"כ ליצמן יכהן כסגנו וינהל את ענייני המשרד בפועל.



    0 תגובות