בשורה למשפחתונים: מענק פיצוי מיוחד יעבור לבעלי המשפחתונים

    איתי גדסי No Comments on בשורה למשפחתונים: מענק פיצוי מיוחד יעבור לבעלי המשפחתונים
    אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העוול תוקן. אלפי בעלי המשפחתונים שנסגרו לאחר החלטת הממשלה על הטלת הסגר המחמיר. נפלטו מרשימת העצמאים שזכאים למענק פיצוי לאור המשבר הכלכלי אליו נכנסו עם הכניסה לסגר.

    היום (שני) נראה כי המשבר מגיע אל סיומו, מ"מ מנכ"ל משרד האוצר וראש רשות המסים ערן יעקובי נענה לפנייתו של יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר, שדרש לתקן מיידית את העוול, והודיע כי עד סוף החודש יועבר לאלפי המטפלות מענק מיוחד לפיצוי על תקופת הסגר.

    במכתבו ציין חה"כ אשר: "על פי ההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, הורתה הממשלה על סגירתם של המשפחתונים, בהם לומדים ילדים בגילאי 0-3, המדובר על כ-3,700 משפחתונים ברחבי הארץ".

    אשר הדגיש את האבסורד והסביר את הקושי מולו ניצבים בעלי המשפחתונים: "בסגירה הקודמת של המשפחתונים בשל נגיף הקורונה בחודשים מרץ-אפריל הועבר אליהם שכר עבודה חלקי, כשההחלטה על תקצובם נעשתה לאחר זמן רב בהם מפעילות המשפחתונים היו בחוסר וודאות כלכלית ולא ידעו האם הם יקבלו תשלום או לא".

    "עקב מעמדן הייחודי הן מחד הן כפופות למשרד העבודה והרווחה ומאידך העבודה והרווחה דורש מהן מטעמים פרוצדוראליים לפעול כעצמאיות, הן אינם זכאיות לדמי אבטלה כשכירות והן אינם כלולות במענקי העצמאיים, כך ששכרם בתקופות בהם הלימודים מושבתים תלוי רק בהחלטת משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה".

    באיגוד מטפלות המשפחתונים ב'כוח לעובדים' שפנו בנושא לח"כ אשר, מסרו בתגובה: "שמחנו לשמוע כי לאחר פעולות נמרצות של חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, הרב יעקב אשר, חלה התקדמות בעמדת רשות המיסים הפועלת למציאת פתרון למטפלות המשפחתונים".

    עוד הוסיפו, "נגיף הקורונה יצר הפסדים רבים בשל שלל סיבות שאינן מסתיימות בסגר – אם בשל ירידה משמעותית ברישום הילדים בשל חשש להדבקות; או בשל בידוד של מטפלת או ילדים במסגרתה. כאן יש לציין שאחוז גדול מאוד מהמטפלות מתגוררות בישובים אדומים. המטפלות סופגות הפסדים רבים ורבות מהן תאלצנה לסגור את המשפחתון".



    0 תגובות