מתווה הישיבות: רק ישיבות עם פנימייה יפתחו וגם בערים האדומות

    איתי גדסי 1 Comment on מתווה הישיבות: רק ישיבות עם פנימייה יפתחו וגם בערים האדומות

    לקראת פתיחת זמן חורף: 10 ימים לאחר שמחת תורה, צפוי להיפתח הזמן בעולם הישיבות. ראש הדסק החרדי רוני נומה מפרסם את ההבנות שהושגו עם וועד הישיבות ומבהיר "ישיבות ללא פנימייה לא יפתחו". הישיבות שלא יצטרפו למתווה הממשלה תכריע לגבי צעדי האכיפה

    ישיבה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיווחים הראשונים על חזרה ללימודים בישיבות עם פנימיה בלבד, ביום שלישי ב' במר-חשוון, מפרסם הערב (חמישי) האלוף (מיל') רוני נומה ראש הדסק החרדי את ההבנות שהגיעו אליהם עם וועד הישיבות לקרא תחילת זמן חורף.

    לקראת החזרה לישיבות: בשל הסמיכות לתקופת החגים ובשאיפה להמשיך את מגמת ירידת התחלואה יתקיימו בדיקות לכל בחורי הישיבות שהצטרפו למתווה במהלך יום שלישי הקרוב. עם קבלת התוצאות למחרת, בחור שיימצא חיובי לנגיף ייכנס לבידוד בביתו ולא יורשה להגיע לישיבה.

    הכניסה לישיבה: יתבצעו בדיקות בבית או בכניסה לישיבה. בדיקות נוספות לפני המיזוג בין הקפסולות ובדיקות נוספות לפני החזרה לבתים המתוכננת לקראת חנוכה.

    צוות הישיבה: בכפוף לאישור סופי של משרד הבריאות נקבע כי יערכו בדיקות לאנשי הצוות החינוכי אחת ל-14 יום.

    גודל הקפסולות: כהפקת לקחים ממתווה זמן אלול, נעשו שיפורים במתווה ובין היתר סוכם כי קפסולות מתמזגות יכללו לכל היותר 250 תלמידים.

    שילוב מחלימים ובריאים: התקבלו החלטות בהתייחס לשילוב מחלימים עם בריאים בקפסולות שיפורטו בהצגת המתווה המלא

    יציאה לצורך חיוני: המתווה מאפשר לישיבות לבצע התאמות מיוחדות בהתאם לצרכי הבחורים (כגון יציאה לפגישות שידוכים מבלי להצטרף לאחר מכן לקפסולה הממוזגת).

    ראש הדסק החרדי הבהיר כי "ישיבות ללא פנימיה לא נפתחות".

    יחד עם זאת מבהיר האלוף (מיל') רוני נומה כי "הישיבות שבמתווה ייפתחו גם בתוככי הערים האדומות".

    בדסק החרדי הביעו שביעות רצון מהעובדה כי עשרות ישיבות שלא היו בעבר חלק מהמתווה הצטרפו למתווה. ביחס לישיבות שלא הצטרפו למתווה תידרש הממשלה להכריע על צעדי האכיפה.



    1 תגובות

    מיין תגובות