גדולי הדור במכתב מיוחד: "כל זלזול ורפיון בשמירת הכללים עלול להזיק מאוד"

    אבי יעקב No Comments on גדולי הדור במכתב מיוחד: "כל זלזול ורפיון בשמירת הכללים עלול להזיק מאוד"

    לקראת פתיחת זמן חורף בעולם הישיבות ע"פ מתווה ועד הרבנים ומשרד הבריאות, יוצאים גדולי הדור במכתב מיוחד לראשי הישיבות והבחורים הנמצאים בפנימייה ושלא יוצאים כלל "היא השמירה המעולה ביותר" ולבחורים שאינם בפנימייה להקפיד מאוד על הכללים ולמנות מפקח בכל ישיבה | הפוסק הגאון הרב יצחק זילברשטיין בפסק הלכה נחרץ על חובת עטיית המסיכות

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת החזרה לישיבות בזמן חורף ביום שלישי הקרוב בב' מר-חשוון, יוצאים גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מרן נשיא המועצת חכם שלום כהן ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין במכתב מיוחד לראשי הישיבות הגדולות ובחורי הישיבה, בו קוראים לשמור על כללי הבריאות וההנחיות בזהירות רבה כפי שיפרסמו נציגי הישיבות לקראת פתית הזמן.

    במכתב המיוחד קובעים כי השמירה המעולה ביותר, המקפידים לא לצאת כלל מהישיבה.

    גדולי הדור קוראים "להקפיד מאוד ובמלואם על שמירת ההוראות שיפורסמו ע"י נציגי ראשי הישיבות".

    בנוסף מזהירים גדולי הדור כי מאחר וזלזול בהוראות הבריאות עלול לפגוע בבריאות, על ראשי הישיבות לראות שהכל נעשה כראוי, ולמנות אדם בכל ישיבה שיפקח על כל כללי הזהירות וההוראות.

    עוד מקוראים גדולי הדור לבחורים, "להקפיד מאוד שלא לצאת כלל מכותלי הישיבה, וכל יציאה לצורך תהיה אך ורק עפי' אישור מהנהלת הישיבה" (ובמסגרת ההגבלות כפי שמפורט בהוראות).

    את המכתב חותמים גדולי הדור, "ויזכו לעלות בתורה ויר"ש ומידות טובות בבריאות גופא".

    המכתב המלא:

     

    כמו כן, הפוסק, הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין מפרסם היום (שישי) פסק הלכה על חובת שמירת הנחיות הבריאות בשל המגיפה הקשה, בפסק הנחרץ כותב הרב: "חובת שמירת הגוף והנפש של כל אחד, הוא מחיובי התורה ככל חיוב דאורייתא, וחמור מכך הוא חובת השמירה שלא לגרום נזק צער ונזק לחבירו, ועל אחת כמה וכמה שלא להכניס את היחידים ומכ"ש את הרבים למצב של ספק פיקוח נפש".

    "ובאשר כבר ידוע כי השמירה מפני התפשטות הנגיף ל"ע היא מהדברים הקלים , ןכפי שהורו הרופאים שהוראתם הלכה  היא אף לגביי אף  לגביי חייבי כריתות כשבת וכיו"ב.

    "וזה על ידי חבישת מסיכה על הפה והאף ולמנוע התקהלויות המוניות, הרי שזה מחיובי התורה הגמורים על כל אחד ואחד ובפרט שבמניעת הדבר יש חילול ה' גדול כשמצביעים מחמת כן שאצל שומרי התורה ומצוות אין חמור אצלם עניין דשפיכות דמים ומניעת נזק וצער מרבים ואין מקפידין בזה ח"ו".

    הפסק המלא:



    0 תגובות