ראה"מ נתניהו בהצהרה: "כתר על הערים האדומות; לא רוצה זליגה של תחלואה"

    ישראל רובין 8 Comment on ראה"מ נתניהו בהצהרה: "כתר על הערים האדומות; לא רוצה זליגה של תחלואה"

    ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת: "אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות. אני רוצה לראות את הערים האדומות הופכות לירוקות. אני לא רוצה שיזלגו משם נדבקים למקומות אחרים"

    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת, על רקע תחילת תכנית היציאה מהסגר. "אנחנו רואים שני גלי קורונה ברורים שמכים בעולם. הגל הראשון כזכור לכם היה פחות חזק, אנחנו כמעט היינו הראשונים שסגרנו גבולות ונכנסנו לסגר. והיינו בין הראשונים לצאת ממנו, כל העולם בא אחרינו. עכשיו, הגל השני הוא הרבה יותר מסיבי, הוא עוצמתי, הוא מכה בכל העולם. אתם רואים גם מה קורה באירופה ובמדינות מחוץ לאירופה. ארגון הבריאות העולמי קבע שזה גל עוצמתי, ואתמול היו יותר נדבקים מכל יום אחר מאז פרוץ המחלה. פעם נוספת אנחנו בגל הזה נכנסים לפני כולם. וכבר אמרתי לכם שכשאנחנו נתחיל לצאת מדינות אחרות יכנסו, ולצערי זה מה שאתם רואים. בבריטניה מספר הנדבקים לנפש הוא כפליים משלנו. בהולנד פי שלושה, וכך גם קורה במדינות רבות אחרות".

    לדברי נתניהו "ובכן, ההחלטה להנהיג את הסגר הייתה נכונה. אני שמח שהתעקשתי עליה גם הפעם – הסגר הזה עובד. היינו עם 8,000 נדבקים והיינו בדרך ל- 10,000 ומעלה נדבקים ביום. עכשיו אנחנו מתחת ל- 1,500. היינו עם 15% שיעור הנדבקים מכלל הנבדקים, היום אנחנו ב-4.5%".

    ראש הממשלה המשיך "אני רוצה להודות לכם אזרחי ישראל על שיתוף הפעולה, כי זה לא הולך בלעדיכם. בסוף, כל אחד ואחת מכם הוא זה שמחליט. אני אבל אומר דבר אחד, אנחנו יוצאים הפעם בזהירות. ואנחנו יוצאים לפי מתווה שנקבע על-פי מומחי הבריאות ומשרד הבריאות. יש מתווה, הלכנו לפיו בכל נקודה ונקודה, גם בכל מה שקשור בציבור החרדי ובערים האדומות. בדיוק מה שנקבע. לא הסכמתי לשום שינוי, לשום ויתור, ואני מקווה שהמתווה הזה הוא אכן המתווה הנכון. הלכנו ליעד הראשון, לשלב הראשון".

    "אני אכנס את קבינט הקורונה מחר או מחרתיים, ואנחנו נחליט על ההמשך. אבל חשוב לשמור על הכללים. אם כולנו נשמור על הכללים אני בטוח שזה יעבוד. ודבר נוסף, אמרתי שאם נראה שזה לא עובד, אם נראה שאנחנו חוזרים בחזרה. אז אנחנו בלית ברירה נחזור להדק את ההגבלות".

    "אני רוצה להגיד משהו לגבי הערים האדומות. אמרתי שקיבלנו את ההמלצה של צוות המומחים ומשרד הבריאות. אבל אני רוצה להבהיר, קודם כל אני מבקש מהציבור החרדי לשמור על ההנחיות הללו. התורה שלנו מקדשת את החיים, יש לנו תורת חיים, וצריך לשמור על החיים, וצריך לשמור על הבריאות. ואגב, הבריאות קודמת לכלכלה. נשמור על כתר סביב הערים האדומות. אני רוצה לראות את הערים האדומות הופכות לערים ירוקות. אני לא רוצה לראות את התחלואה בערים האדומות זולגת ליתר האוכלוסייה. אני מקווה מאוד שגם נתגבר על המחיר הכלכלי. יש מחיר כלכלי, אני יודע את זה, וצמצמנו אותו באופן משמעותי משום שפעלנו והנהגנו את הסגר בחגים. צמצמנו אותו גם משום שנתנו הלוואות ומענקים לעצמאיים, למועסקים, למובטלים ולחל"ת, ונעשה כל מה שנדרש".

    "נקודה אחרונה אני רוצה להדגיש, אני חושב שיש סיבה לאופטימיות היום. אמרתי לכם שאני רואה כבר את החברות המובילות מתקדמות עם החיסון. שמעתם את חברת 'פייזר', יש סיבה עכשיו לאופטימיות, אפילו לאופטימיות קצת פחות זהירה. אנחנו עובדים להשיג את החיסוניים האלה עבור מדינת ישראל. אנחנו רואים את הסוף, אבל צריך להגיע אליו. ולהגיע אליו בצורה מאוחדת. אז אני מבקש מכם, שמרו על הכללים, שמרו על המסכות, שימרו על המרחק, נלך יחד ונתגבר על הקורונה".

    לאחר מכן השיב ראש הממשלה לשאלות עיתונאים שנכחו בהצהרה.

    ראש הממשלה נשאל להתייחסותו להנחיית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהורה לפתוח מחר את תלמודי התורה ואמר "אני קורא לציבור החרדי לא לעשות זאת. אני קורא גם למנהיגי הציבור החרדי לא לעשות זאת. יש צו שכולנו מכירים אותו "ונשמרת מאוד לנפשותיכם". אנחנו פתחנו את הגנים, אבל בהתאם להמלצת הצוות המקצועי המלצנו לא לפתוח את שאר מוסדות החינוך. נפעל לאכוף את ההנחיות". עוד הוסיף נתניהו "אני אשמור על כתר וסגר הדוק סביב ערים אדומות כדי למנוע זליגה".

    במענה לשאלה האם ישלחו שוטרים לכל ישיבה שתפר את ההנחיות, השיב ראש הממשלה: "אין אפשרות לשלוח שוטר לכל פינת רחוב ואתם יודעים את זה". אך הוסיף כי יפעלו לבצע אכיפה.

    ראש הממשלה התייחס גם לאיומים מצד כחול לבן ואמר "אני מציע להפסיק עם הפוליטיקה, להפסיק עם הממשלה בתוך ממשלה. אנחנו דווקא עובדים יחד לא רע, בואו נתמקד בזה".

    באשר לתקציב אמר: "העברתי יותר תקציבים מכל מנהיג אחר במערב. יכול להיות שיש מי שאינם מכירים את לוחות הזמנים. בקרוב נעביר את תקציב 2020 כמו שסיכמנו עם כחול לבן, זה נותן לנו מרווח זמן להכין גם את תקציב 2021".

    עוד אמר ראש הממשלה: "כשנכנסנו לסגר, אמרו שהסגר לא יעבוד. התעקשתי – וזה עבד".

    נתניהו נשאל כיצד הוא משתף פעולה מבחינה פוליטית עם הנציגים החרדים, כאשר מנהיגים בציבור החרדי קוראים להפר את ההנחיות: "אני לא חושב שהם (הנציגים) רוצים לראות הפרות חוק". בנוסף אמר "אתה אומר לי יש כאלה שקוראים להפר את הכללים? ומה עם ראש האופוזיציה שקרא לעשות את זה?. כך או כך, זה לא ראוי משום צד".

    ראש הממשלה התייחס לפרסומים על הפרת ההנחיות שבוצעה לכאורה על ידי השרה גמליאל ואמר: "עדיין לא קיבלתי את הדו"ח. כשאקבל – אתייחס לזה. אני לא עושה משפט ציבורי".

    "שימרו על ההנחיות ובעזרת ה' נצליח", סיכם ראש הממשלה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
      1. אבל הוא לא מלך מלכי המלכים .. וגם אם הוא מלך אבל קוסם – ודאי שלא
        ולכן – לב מלכים ביד השם, ונקווה שיהיה לו סייעתא דשמיא בדרכיו

    1. 5

      מלך אבל קוסם – ודאי שלא ולכן – לב מלכים ביד השם, ונקווה שיהיה לו סייעתא דשמיא בדרכיו

    2. 3

      עלבון במרן הגר"ח -ואף אחד לא מוחה -כן כן בביבי -פלא פלא

    3. 2

      א. הפסיקו להאמין שהחרדים לא נשמעים להנחיות.
      אני הולך ברחוב ואני רואה רק חילוניים שמעזים להסתובב בגלוי ללא מסיכות.
      ב. הפסיקו לתמוך בביבי.
      היחיד שמקבל תמיכה עקבית מהחרדים ועוד מעז להסית נגדם בקריאתו "לחרדים" "לשמור על הכללים".