מנהל משל"ט הקפסולות מעריך: "מספר הבחורים יגדל משמעותית"

    ישראל רובין No Comments on מנהל משל"ט הקפסולות מעריך: "מספר הבחורים יגדל משמעותית"

    מנהל משל"ט ועד הישיבות, הרב בנימין כהן בשיחה עם 'קול חי': "יותר ישיבות פנימייתיות ותלמידים נכנסים למתווה של זמן חורף. ביום שלישי יחלו בדיקות לבחורים הבריאים, שייכנסו לאחר התוצאה לקפסולות של 50 תלמידים, כולל מחלימים. לאחר מכן יתמזגו לקפסולות של 250 תלמידים; נהיה קשובים לתת מענה לכל ישיבה באופן פרטני"

    ישיבה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל משל"ט ועדת הישיבות במתווה הקפסולות, הרב בנימין כהן מספר על המתווה לפתיחת הישיבות בזמן חורף: "מדובר רק על הישיבות הגדולות ובמיוחד האלה עם הפנימיות. במתווה יש שני מסלולים במקביל, כמו שהיה בקיץ: קפסולות מתמזגות וקפסולות נושמות".

    האזינו

    בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' כאן ב'קול חי', מספר כהן: "הערך המוסף של המתווה עכשיו לעומת חודש אלול הוא שקודם כל עשרות אלפי בחורי ישיבות יכנס לישיבות במנותק מהקהילה והמשפחה והם עוברים מהשהות בקרב המשפחה הגרעינית לשהות בקרב קבוצה גרעינית חילופית שם הם שוהים 24/7 לאורך כל התקופה עם פיקוח ובקרה. אחד מאבני היסוד של המתווה הוא שראשי הישיבות מתחייבים שאם מתגלה בחור עם תסמינים או מאומת הוא עובר את תקופת ההחלמה בישיבה ולא חוזר הביתה ולקהילה".

    עוד מוסיף כהן: "אני רוצה להזכיר לך שבסוף זמן אלול נוכחנו לדעת שמהתפרצות של תקלות כאלו ואחרות בראש השנה אנחנו מגלים שיש כמות גדולה של תלמידים בתוך הישיבות שהם לא יסיימו את תקופת ההחלמה שלהם ובעקבותם גם כאלה מבודדים ובשום פנים ואופן לא היה מצב שיוכלו להחזיר אותם לקהילה בצורה שכזאת ולכן פתחנו את מסגרות ההמשך, שבהמשך בעקבות גם ההתפרצות שהייתה ביום כיפור זה הגיע למצב שאנחנו גם הצלחנו לעזור לקרוב ל-3,500 משפחות של תלמידים שהבנים שלהם לא חזרו למשפחות ולא לקהילה אלא עברו למסגרות המשך ומבודדים שם".

    על פרוצדורת הכניסה לקפסולה: "ביום שלישי, לפני שהם נכנסים לישיבה התלמידים שלא חלו עוברים בדיקות, התלמידים שכבר חלו לא צריכים לעבור בדיקות". הרב כהן מעריך: "אני מניח שיהיו לנו יותר תלמידים מבחודש אלול".

    במענה לשאלה מה קורה אם תלמיד מתחיל להדביק, ענה הרב כהן: "במקרה כזה אנחנו נדאג לכך שהוא לא יגיע לקהילה או למשפחה. בנוסף, כל ישיבה נערכה מראש עם מקום ייעודי לבודד את אלו שהתגלו אם תסמינים או מאומתים".



    0 תגובות