ועדת הכספים אישרה: 73 מיליון ש"ח לישיבות

    איתי גדסי No Comments on ועדת הכספים אישרה: 73 מיליון ש"ח לישיבות

    ועדת הכספים אישרה שינויים בתקציב ההמשכי לשנת 2020 בהיקף של כ-159 מיליון ש"ח: 73 מיליון ש"ח למוסדות תורניים וכ-86 מיליון ש"ח לצורך שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך

    ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה הבוקר (שני) העברות תקציביות בהיקף של כ-159 מיליון ש"ח, ההעברות נוגעות למימון מוסדות תורניים, שאושר כבר בוועדה ומוקצה כעת לאחר שעבר בחינה משפטית, וכן לשינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך, לצורך חידוש מבנים וקידום נגישות.

    73 מיליון ש"ח מהרזרבה הכללית למשרד החינוך – התקציב מיועד עבור יישום החלטת ממשלה לעניין יישום הסכמים פוליטיים, לשם מימון מוסדות תורניים. המימון הוצג ואושר כבר בוועדת הכספים במהלך החודש שעבר, והסכום מוקצה כעת, לאחר שעבר בחינה משפטית, כמחויב במסגרת הנחיית היועמ"ש.

    כ-86 מיליון ש"ח שינויים פנימיים בתקציב משרד החינוך – התקציב נועד לחידוש מבנים במערכת החינוך, בניית מבנים יבילים, פיתוח תשתיות, נגישות כללית ופרטנית במוסדות חינוך וכן לחיזוק מבנים לרעידות אדמה.

    במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על כך שמשרד האוצר לא העביר עדיין תקציבים שונים שאושרו בממשלה ובמסגרת הוועדה, ולבקשת יו"ר הוועדה וחבריה, התבקש הייעוץ המשפטי של משרד המשפטים להגיע לוועדה ולנמק את העיכוב.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ': "חלק גדול מאוד מהתקציבים שהיו אמורים להגיע למשרדי הממשלה ולארגונים, לתמיכות וכדומה, לא הגיעו עד היום. מברורים שאני ערכתי, אני מבין שהתקציב עוד לא עבר ממשרד האוצר למשרדים. אני שומע באופן הזוי שמבקשים ועדות חריגים וחוות דעת משפטיות, למרות שהעברנו חוק ועברנו את אישור ועדת כספים, לא ברור לי הדבר הזה, מעכבים תקציבים ומשכורות".

    נציג משרד האוצר הסביר כי חלק מהסכומים דורשים בחינה משפטית לאור כך שהינם כספים המועברים במסגרת הסכמים פוליטיים.

    יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אנחנו מקבלים אין ספור פניות על גורמים שאושרו להם תקציבים והכסף לא מגיע. יש כספים פוליטיים ויש כאלה שאינם כאלה, זה לא בסדר כל ההתנהלות הזו".

    במהלך הדיון עלה גם נושא פתיחת מוסדות חינוך באזורים אדומים.

    ח"כ הילה שי וז'אן: "אני קוראת לעצור תקציבים למוסדות חילוניים, דתיים, חרדים שלא עומדים בהנחיות".

    ח"כ איתן גינזבורג: "אנחנו בעד להעביר כספים לחינוך ילדי ישראל ולכל מוסד, מנגד יש נוהל משרד החינוך שקובע שכספים לא יועברו אלא אם עומדים בצו בריאות העם. היום יש החלטות שמוסדות באזורים אדומים, יהיו סגורים עד הודעה חדשה, מפקח יכול ללכת ולבדוק אם מוסד פתוח או סגור לפי הצו, זה קשור למשרד החינוך".

    במשרד החינוך אישרו כי תיקנו את מבחני התמיכה, כך שתמיכה במוסדות מותנה בכך שיעמדו בצו משרד הבריאות, לצד כך, ציין משה שגיא, סמנכ"ל משרד החינוך כי "משרד החינוך אינו יכול להטיל סנקציות, מי שיכול לעשות זאת, אלה גורמי האכיפה".



    0 תגובות