המערכת הפוליטית מברכת בחלקה על ההסכם: "החלטה אמיצה והיסטורית"

    איתי גדסי No Comments on המערכת הפוליטית מברכת בחלקה על ההסכם: "החלטה אמיצה והיסטורית"
    גנץ בישיבת סיעת כחול לבן צילום: אלעד מלכה
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההכרזה ההיסטורית של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא ארה"ב והממשל בסודאן על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסודאן וחתימה על הסכם שלום בקרוב. במערכת הפוליטית בחלקה מברכים על הסכם השלום ההיסטורי. מפלגת בל"ד גינתה את סודאן על הסכם השלום.

    שר הביטחון, בני גנץ אמר לאחר ההכרזה: "‏אני מברך על הסכם הנורמליזציה עם סודן. כל הסכם עם מדינה נוספת באזורנו מקדם אותנו ליצירת מזרח תיכון יציב ובטוח מבעבר. אני מודה לממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ על פועלו הרב להשגת הסכמים אלו, ומאמין שמדינות נוספות יצטרפו בקרוב".

    שר החוץ גבי אשכנזי הגיב להכרזה ההיסטורית: "53 שנים לאחר ועידת חרטום הידועה לשמצה בה אימצו מנהיגי מדינות ערב את נאום שלושת ה'לאוים', אנחנו חיים כיום במציאות של חמשת הכנים: כן שלום עם מצרים, כן שלום עם ירדן, כן שלום עם איחוד האמירויות, כן שלום עם בחריין וכעת, כן שלום עם סודאן".

    עוד הוסיף אשכנזי, "מדובר בהחלטה אמיצה והיסטורית המקדמת את המזרח התיכון כולו לעתיד של יציבות ושגשוג ואני קורא למדינות נוספות ולהנהגה הפלסטינית לבחור בדרך השלום ולשנות את פני המזרח התיכון למען עתיד ילדנו".

    יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר הגיב להכרזה: "‏מברך על הנורמליזציה עם סודאן.
    התפתחות הסטורית לטובת אזרחי ישראל כולם. קורא לחברי הרשימה המשותפת: אחרי האמירויות, בחריין וסודאן אנא הכריזו גם אתם: כן להכרה במדינת ישראל. כן לשלום עם ישראל. כן לנורמליזציה עם ישראל. אל תשארו האחרונים".

    השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס  הגיב להסכם השלום ההיסטורי ואמר, "זוהי בשורה שמעידה על השינוי היסודי באזורנו. האיסלאם הקיצוני נחלש – והאיסלאם המתון מתחזק ומעדיף את שת״פ והשלום עם ישראל.

    עוד הוסיף, "הסכם שלום שלישי בתוך כחודשיים עם שלוש מדינות מוסלמיות הוא הישג חסר תקדים למדיניות החוץ של ישראל, בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה".

    גם יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג הגיב להכרזה: "הסכם הנורמליזציה עם סודן מכניס מדינה ערבית נוספת למעגל המדינות שבוחרות שלום, פיתוח ורווחה על פני עוינות, שנאה ועימות ויביא לחיזוק היציבות באיזורנו".

    עוד הוסיף, "אני מברך את רוה״מ נתניהו, הנשיא טראמפ והנהגת סודן על פריצת הדרך. הקהילה היהודית שישבה בסודן מאות בשנים התפזרה לכל עבר באמצע המאה הקודמת, בהם גם משפחתה של גיסתי מרגריט (למשפחת גאון ותמן), אשתו של יואל אחי. אמש, כאשר איחלנו שבת שלום ניכרה התרגשות גדולה באויר בקרב בני משפחתה על עצם האפשרות לבקר בח׳רטום בה נולדו וגדלו".



    0 תגובות