בג"ץ דחה את העתירה; השופט סולברג: "לא נמות על קידוש אמנת ז'נבה"

    ישראל רובין 1 Comment on בג"ץ דחה את העתירה; השופט סולברג: "לא נמות על קידוש אמנת ז'נבה"

    בג"ץ דחה את עתירה משפחת המחבל שרצח את הקדוש הרב שי אוחיון הי"ד – כנגד הריסת ביתה. השופט סולברג כתב בפסק הדין: "גלוי וידוע, כי מדינת ישראל מתמודדת עם מלאכי-חבלה חורשי-רע, שהוגי האמנות לא חזו כלל בעיני-רוחם בעת שעיצבו וגיבשו את הוראותיהן". השופט מזוז כתב כי ההוראה איננה חוקית

    הריסת בית מחבל ע"י כוח צה"ל צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"צ דחה היום (ראשון) את עתירת המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד והתיר לצה"ל להרוס את בית המחבל. ההחלטה התקבלה ברוב דעות, כאשר השופט מני מזוז מתנגד להריסה. את העתירה הגיש המחבל ומשפחתו בתמיכתם ויצוגם של ארגון השמאל הקיצוני המוקד להגנת הפרט.

    את עיקר פסק הדין כתב השופט נעם סולברג, שקיבל את תמיכתה של השופטת יעל וילנר, וכאמור התקבל ברוב דעות. באשר לטענת העותרים כי ההריסה נוגדת אמנות בינלאומיות כתב השופט סולברג בפסק הדין כי "איננו יכולים אפוא לפרש את האמנות הבינלאומיות שקיבלה על עצמה מדינת ישראל במנותק מן ההיבט המסוים של המלחמה בטרור, שאותו אנו חווים, לדאבון הלב, דבר יום ביומו; חפצי-חיים אנחנו, ולא נמות על קידוש אמנת ז'נבה. גלוי וידוע, כי מדינת ישראל מתמודדת עם מלאכי-חבלה חורשי-רע, שהוגי האמנות לא חזו כלל בעיני-רוחם בעת שעיצבו וגיבשו את הוראותיהן."

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מלווה את משפחת אוחיון מסר "אנו מברכים על הפסק ומאמינים שפעולות הרתעה נחושות מביאות להצלת חיים ומונעות קורבנות ישראלים רבים. מצער מאוד ואף מקומם לראות שבבית המשפט הישראלי יושבים גם שופטים שבענייהם ערך חיי ישראלים וחיילי צהל פחות מכל ערך אחר".

    ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה להחלטת בג"ץ: "אני מברך על ההחלטה. ידע כל מחבל ומרצח פוטנציאלי כי במעשי הרצח ממיט הוא חורבן ואסון על ביתו ומשפחתו ויבחר בחיים. ההרתעה בהריסת בתי המחבלים מוכחת ומצילה חיי אדם".

    בתנועת "אם תרצו" אמרו בתגובה להחלטת בג"ץ: "הגיע הזמן שבג"ץ יפסיק להתערב בהחלטות בטחוניות של מדינת ישראל וייתן לגורמי הביטחון לעשות את עבודתם. כל מחבל שפל צריך לדעת כי אם הוא יבחר לצאת ולרצוח דמו יהיה בראשו וביתו יהרס לאלתר".

    עוד הוסיפו: "חובתם של שופטי בג"ץ להגן על אזרחי ישראל ולא על המחבלים, משפחותיהם ורכושם. השופט מזוז פסק זו הפעם העשירית נגד הריסת בית מחבל. אנו קוראים לנשיאה חיות להפסיק לשבץ את השופט מזוז לדיונים בנושאי הריסת בתי מחבלים, פסיקותיו הן פוליטיות ולא משפטיות ויש בכך טעם לפגם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ערב טוב מחזה השופט הזה שידאג שיהיה משפט צדק בבגץ שהוא היה אחד מהם מטיילים ומשקרים ולא ראיתי שהוא עשה משהו ראה רות דויד ראה רשות המיסים והוא בא להטיף לצדקשילך לפרקליטות לשי ניצן הפוסל במומו פוסל ומה שנה אמר זה הלכה ולא פסק דין